Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium (sem. 1) [06-PC-S1-22] semestr zimowy 2015/2016
seminarium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium (sem. 1) [06-PC-S1-22]
Zajęcia: semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Mateusz Penczek
Literatura:

Juszczyk S., "Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne". Katowice 2005.

Juszczyk S., "Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne. Wydawnictwo UŚ, Katowice 2013.

Łobocki M. "Metody i techniki badań pedagogicznych". Wyd. Impuls, Kraków, 2000.

Łobocki M. "Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych". Wyd. Impuls, Kraków 2010.

Ferguson G. A., Takane Y., "Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice". Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009.

Brzeziński "Metodologia badan psychologicznych". Wydawnictwo Naukowe PWN [wiele wydań].

Grobler A., "Metodologia nauk". Wyd. Znak, Kraków 2006.

Shaughnessy J. J.; Zechmeister E.B.; Zechmeister J.S. "Metody badawcze w psychologii". Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2002.

Krause A.; "Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej". Wyd. Impuls, Kraków 2011.

Pilch T., Bauman T., "Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe". Wydawnictwo Akademickie "Żak", 2001.

Inne prace - w zależności od potrzeb.

Zakres tematów:

(I) Zagadnienia metodologiczne:

(1) Podstawowe paradygmaty nauk pedagogicznych.

(2) Etapy postępowania badawczego.

(3) Najczęściej wykorzystywane metody i techniki empirycznych badań pedagogicznych.

(3a) Badania ilościowe.

(3b) Badania jakościowe.

(4) Zasady konstrukcji narzędzi badawczych.

(5) Metody analizy wyników badań.

(6) Sposoby prezentacja wyników badań, zasady konstruowania wniosków i oceny przydatności praktycznej wyników badań.

(7) Omówienie wybranych pojęć i dystynkcji pojęciowych z obszaru metodologii nauk (np. paradygmat, kontekst odkrycia, kontekst uzasadnienia, falsyfikacja itp.)

(II) Zagadnienia badawcze:

(8) Przygotowanie przez uczestników seminarium szkicu tematyki badań własnych,

(9) Omówienie podstawowych koncepcji teoretycznych i wyników badań dotyczących badanego zjawiska.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja konferencyjna realizowana z grupą seminaryjną; konsultacje indywidualne i grupowe.

Student przygotowuje indywidualną pracę pisemną, prezentującą szkic projektu badań oraz podstawowe teorie opisujące podjęte zagadnienie badawcze.

Student przygotowuje się do dyskusji realizowanej w grupie seminaryjnej.

Metody i kryteria oceniania:

Moduł seminaryjny I zakończony jest zaliczeniem z oceną uzyskiwanym na podstawie przedstawionej promotorowi indywidualnej pracy pisemnej studenta prezentującej szkic projektu badań oraz podstawowe teorie opisujące podjęte zagadnienia badawcze.

Dopełniającym elementem zaliczenia będzie ocena jakości merytorycznej wypowiedzi i argumentacji studenta.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)