Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRT-S1-PNJA01]
semestr zimowy 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nauka języka angielskiego [02-FL-JRT-S1-PNJA01] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 7 |
Limit miejsc: | 60 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Katarzyna Banaś-Sieradzka |
Literatura: |
literatura obowiązkowa: •Roberts, R. Buchanan, H. Pathare, E. 2015. Navigate intermediate, coursebook. Oxford University Press •Roberts, R. Buchanan, H. Pathare, E. 2015. Navigate intermediate, workbook. Oxford University Press literatura uzupełniająca: •Dooley, J. Evans, V. 1998. Grammarway 3. Express Publishing •Gairns, R. Redman, S. 2008. Oxford Word Skills-intermediate. Oxford University Press •McCarthy, M. O`Dell, F. 2002. English Idioms in Use. Cambridge University Press •McCarthy, M. O`Dell, F. 2005. English Collocations in Use. Cambridge University Press. •Vince, M. 2008. Macmillan English Grammar in Context-intermediate. Macmillan •Materiały ze stron internetowych wydawnictw: Pearson, Oxford University Press, Macmillan, a także BBC, British Council i inne (artykuły on-line) •Inne materiały: oryginalne teksty z czasopism, ulotki, rozkłady jazdy, instrukcje •Dodatkowe materiały przygotowane przez prowadzącego |
Zakres tematów: |
•Wypowiadanie się na temat przyjaciół, przyjaźni, sposobów poznawania nowych przyjaciół, roli Facebook`a w tworzeniu i podtrzymywaniu przyjaźni •Opisywanie zdarzeń w teraźniejszości (zastosowanie czasów: Present Continuous , Present Continuous, stative, dynamic verbs, Present Perfect Simple) •Poszerzanie i utrwalenie słownictwa z zakresu przyjaźni •Dyskusja na temat zakupów, wydawania pieniędzy •Poszerzanie i utrwalenie słownictwa z zakresu zakupów/rodzaje sklepów •Dyskusja na temat roli, wad i zalet Internetu •Słowotwórstwo •Zabieranie głosu w dyskusji na temat mediów •Pytanie o opinie i wydawanie opinii •Komentowanie wpisów w Internecie •Udział w dyskusji na temat sposobów reklamowania produktów •Poszerzanie i utrwalanie słownictwa z zakresu reklamy •Opisywanie zdarzeń z przeszłości (zastosowanie czasów: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect Simple) •Wypowiadanie się na temat znanych mistyfikacji •Zasady użycia wyrazów łączących zdania (when, while, before, immediately after, up to) •Dyskusja na temat talentów i sposobów ich rozwijania •Wyrażanie opinii (użycie przysłówków: luckily, sadly, surprisingly, unfortunately) •Wypowiadanie się na temat zbiegów okoliczności (użycie wyrażeń zachęcających słuchacza do słuchania i wyrażeń wykazujących zainteresowanie) •Wyrażanie umiejętności, możliwości (can/can`t, could/couldn`t, be able to, succeed in, managed to) •Wyrażanie konieczności, przymusu, pozwolenia (must, have to, mustn`t, don`t have to/need to, can/can`t, could/couldn`t) •Udział w dyskusji na temat umiejętności potrzebnych w różnych zawodach •Dawanie praktycznych poleceń i instrukcji - Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. -Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikatywnej metody nauczania i metody łączone, z pisemną i ustną informacją zwrotną, z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. 60 godz. pracy własnej studenta. Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach, oceny pozytywne z testów, prac pisemnych, odpowiedzi ustnych, prezentacji Ocena bdb – wypowiedzi ustne i pisemne studenta są poprawne gramatycznie, wyczerpujące, oddające pełny zakres umiejętności i wiedzy. Student w 90% - 100% opanował materiał zrealizowany w danym semestrze. Ocena db – student wykazuje się umiejętnościami w stopniu obejmującym 80% zrealizowanego materiału, tzn.: w wypowiedziach ustnych i pisemnych mogą wystąpić nieliczne błędy, które nie utrudniają komunikacji. Potrafi samodzielnie poprawić własne błędy. Ocena dst - student powinien wykazać się umiejętnościami w stopniu dostatecznym - ok. 65% zrealizowanego materiału. Potrafi wykonać typowe ćwiczenia o średnim stopniu trudności. Wypowiada się i pisze z licznymi błędami - utrudniają one, ale nie uniemożliwiają komunikacji. Ocena ndst – student nie opanował zrealizowanego materiału nawet w minimalnym stopniu (< 65%). Nie zaliczył prac pisemnych i ustnych, nie jest w stanie wykonać ćwiczeń o małym stopniu trudności. Skala ocen: 100-93% = bdb (bardzo dobry) 92-86% = db+ (plus dobry) 85-79% = db (dobry) 78-72% = dst+ (plus dostateczny) 71-65% = dst (dostateczny) 64% i mniej = ndst (niedostateczny) Dopuszczalne są 3 nieobecności nieusprawiedliwione w semestrze. Każdą kolejną nieobecność należy zaliczyć na konsultacjach w terminie nie przekraczającym 2 tygodni od daty nieobecności. Jeżeli liczba nieobecności przekroczy 5 nieobecności w semestrze (włącznie z 3 dopuszczalnymi nieusprawiedliwionymi nieobecnościami), prowadzący ma prawo nie dopuścić studenta do zaliczenia. W przypadku nieobecności z powodu choroby wymagane jest przedstawienie zwolnienia lekarskiego. |
Uwagi: |
Studenci I semestru /stacjon. I st./ - specjaln. j. ros., progr. tłumaczeniowy (B1) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.