SEMINARIUM MAGISTERSKIE A - FIZYKOCHEMICZNE METODY W ANALIZIE CHEMICZNEJ [0310-CH-S2-224]
semestr zimowy 2015/2016
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | SEMINARIUM MAGISTERSKIE A - FIZYKOCHEMICZNE METODY W ANALIZIE CHEMICZNEJ [0310-CH-S2-224] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 9:00 - 10:30
sala 42S Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych - Bud. Gł. Inst. Chemii (Katowice, ul. Szkolna 9) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | 15 |
Zaliczenie: | Zaliczenie lub ocena |
Prowadzący: | Monika Geppert-Rybczyńska, Mieczysław Sajewicz |
Literatura: |
artykuły specjalistyczne dotyczące omawianych zagadnień |
Zakres tematów: |
Taki jak zakres tematów prac magisterskich realizowanych w Zakładach: Krystalografii, Chemii Ogólnej i Chromatografii, Teoretycznej i Fizycznej (specjalizacja łączona) |
Metody dydaktyczne: |
prezentacja multimedialna, pogadanka |
Metody i kryteria oceniania: |
Student przygotowuje prezentację kierując się kryterium merytorycznym (realizacja tematu) oraz formy przekazu ( kompozycja obrazu, język i styl, wykorzystanie czasu). Ocena bardzo dobra – rozległa znajomość tematu, zrozumienie wszystkich kwestii z nim związanych, właściwa selekcja materiału, wnikliwa jego interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia, wypowiedź planowa i zorganizowana (konstrukcja logiczna, dyskursywna), zachowanie proporcji między wstępem, rozwinięciem i zakończeniem, idealne zaplanowanie i wykorzystanie czasu, poprawne merytorycznie odpowiedzi, żywe uczestnictwo w rozmowie, prezentacja multimedialna przygotowana perfekcyjnie pod względem formy, z zastosowaniem różnorodnych środków wyrazu (wykresy, rysunki, teksty, komentarze, animacje, ...); Ocena dobra plus - znajomość tematu, zrozumienie wszystkich kwestii z nim związanych, właściwa selekcja materiału i jego interpretacja, własne wnioski, właściwe wykorzystanie materiału pomocniczego, odpowiednia terminologia i pojęcia, wypowiedź planowa i zorganizowana, zachowanie proporcji między wstępem, rozwinięciem i zakończeniem, idealne zaplanowanie i wykorzystanie czasu, poprawne merytorycznie odpowiedzi, prezentacja multimedialna przygotowana perfekcyjnie pod względem formy, z zastosowaniem różnorodnych środków wyrazu (wykresy, rysunki, teksty, komentarze, animacje, ...); Ocena dobra - zrozumienie tematu i pełna jego realizacja, prowadzącą do pogłębionego wnioskowania, przestrzeganie zasad poprawnego mówienia, odpowiednia terminologia, właściwe wykorzystanie czasu, formułowanie poprawnych merytorycznie odpowiedzi, prezentacja multimedialna przygotowana poprawnie pod względem formy, z zastosowaniem różnorodnych środków wyrazu (wykresy, rysunki, teksty, komentarze, animacje, ...); Ocena dostateczna plus - zrozumienie omawianego tematu i niepełna jego realizacja, próba analizy, traktowanej jako podstawa do interpretacji, wnioskowania, uogólniania, przywołanie podstawowych kontekstów ( z literatury), częściowo udana argumentacja, wypowiedź na ogół uporządkowana i spójna, dążenie do zamknięcia całości wnioskiem uogólniającym, panowanie nad czasem, formułowanie na ogół poprawnych merytorycznie odpowiedzi, prezentacja multimedialna przygotowana poprawnie pod względem formy, z zastosowaniem wybranych środków wyrazu (wykresy, rysunki, teksty, komentarze, animacje, ...); Ocena dostateczna - omówienie tematu w sposób niepogłębiony, odtwórczy, liczne błędy w mówieniu, ale zachowana komunikatywność języka, ubogie słownictwo i terminologia, niepełne rozumienie pytań, podjęcie rozmowy, odpowiedzi częściowo nie na temat, prezentacja multimedialna przygotowana poprawnie pod względem formy; Ocena niedostateczna - student nie realizuje tematu na żadnym poziomie. |
Uwagi: |
Student przygotowuje w ramach pracy własnej prezentację multimedialną oraz wypowiedź na 15 minut. W trakcie zajęć seminaryjnych przedstawia prezentację multimedialną oraz ją szczegółowo omawia. Po zakończeniu prezentacji student odpowiada na pytania uczestników seminarium oraz prowadzącego zajęcia. W razie rażących błędów prowadzący przerywa prelegentowi i je poprawia. Student przedstawia prezentację ustną dwa razy w semestrze, w drugiej prezentacji student uwzględnia wszystkie uwagi przekazane przez prowadzącego w trakcie pierwszej prezentacji oraz uzupełnia adekwatnie do stopnia zaawansowania pracy magisterskiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.