Diagnoza psychopedagogiczna [12-PE-ZTP-N2-3DPSP]
semestr zimowy 2015/2016
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Diagnoza psychopedagogiczna [12-PE-ZTP-N2-3DPSP] |
Zajęcia: |
semestr zimowy 2015/2016 [2015/2016Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 43 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Dorota Prysak |
Literatura: |
Bobińska K., Pietras T., Gałecki P., (red.) Niepełnosprawność intelektualna – etiopatopeneza, epidemiologia, diagnoza, terapia, Wydawnictwo Conlinuo, Wrocław. Guzik-Tkacz M., Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice, (2011), Warszawa Jarosz E., Diagnoza psychopedagogiczna : Podstawowe problemy i rozwiązania (2006), Warszawa Klaczak M., Majewicz P., (red.), (2006), Diagnoza i rewalidacja ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, Wyd., NAP, Kraków. Lepalczyk I. , Badura J. (red.), Elementy diagnostyki pedagogicznej (1987), Warszawa Niemierko B., Diagnostyka edukacyjna: podręcznik akademicki, (2009), Warszawa Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna: wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, (2011), Kraków Wysocka E., Diagnoza pedagogiczna, (2013), Kraków Yin R. Studium przypadku w badaniach naukowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, (2015), Kraków Brzeziński J. (red.), Wybrane zagadnienia z psychometrii i diagnostyki psychologicznej (1984), Poznań Paluchowski J. (red.), Z zagadnień diagnostyki osobowości (1983), Warszawa Skorek E. M. (red), Terapia pedagogiczna. T.1 : zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci, (2007), Kraków Skorek E. M. (red), Terapia pedagogiczna. T.2 : zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć. (2007), Kraków Włodek – Chronowska J. , Diagnostyka psychopedagogiczna, W: J. Włodek – Chronowska (red.), Terapia pedagogiczna (1993), Kraków |
Zakres tematów: |
- Diagnoza psychopedagogiczna – ogólne założenia teoretyczne. - Diagnostyka jako dziedzina pedagogiki - Charakterystyka badań diagnostycznych - Etyczne normy i problemy diagnostyki - Psycholog i pedagog jako diagności - Postępy edukacyjnej diagnostyki rozwojowej w Polsce |
Metody dydaktyczne: |
Wykład z teoretycznych zagadnień z wykorzystaniem metod audiowizualnych |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium - pisemna praca egzaminacyjna - wykonanie studium indywidualnego przypadku dorosłej osoby z niepełnosprawnością intelektualną weryfikująca wiedzę z zakresu: - wykładów, ćwiczeń oraz posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury obowiązkowej oraz wybranych artykułów w czasopismach naukowych |
Uwagi: |
ZEWiTP |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.