Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom podstawowy [31-NS-L30-ANG-A2.4E] semestr letni 2015/2016
lektorat, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom podstawowy [31-NS-L30-ANG-A2.4E]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 12:00
sala 148
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Bogumiła Bober
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

C. Latham-Koenig, C. Oxenden, P. Seligson. English File Pre-intermediate Student’s Book with DVD-ROM third edition. Oxford University Press, 2012, Workbook

Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW:

http//el.us.edu.pl/upgow/course/index php?categoryid=33

E-lektorat-język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134

Literatura uzupełniająca:

S. Clarke, Macmillan English Grammar in context, Macmillan, 2008

materiały własne przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

Treści programowe:

1. Wyrażanie prawdopodobieństwa may/might w odniesieniu do decyzji, should/shouldn’t w kontekście problemów życiowych

2. Użycie czasu present perfect tense w kontekście fobii, doświadczeń na postawie tekstu "I’ve been afraid of it for years”

3. Użycie used to w odniesieniu do przeszłych doświadczeń, mówienie o przyzwyczajeniach z przeszłości

4. Zastosowanie strony biernej w zdaniach opisujących wynalazki w oparciu o tekst "Did you know…?”

5. Powtórzenie przyimków ruchu , mówienie o dyscyplinach sportowych, ruchu; poszerzenie leksyki z zakresu tematyki sportu, tekst "Bad losers”

6. Pytanie o lokalizację miejsca w terenie, zastosowanie praktycznych wyrażeń

7. Mówienie o możliwych zdarzeniach z przeszłości i teraźniejszości z

zastosowaniem I i II okresu warunkowego

8. Zastosowanie zwrotów so, neither + czasownik posiłkowy w relacjonowaniu zdarzeń, przypadków, podobieństw, zastosowanie phrasal verbs

9. Użycie czasu past perfect w kontekście zdarzeń z przeszłości; tekst "News Round The World”

10. Zastosowanie mowy zależnej w kontekście przyjaźni, relacji rodzinnych

11. Nauka języka obcego – wypowiadanie się na temat trudności/własnych doświadczeń, fobii, spędzania wolnego czasu

12. Leksyka z zakresu trudnych doświadczeń, wynalazków, samopoczucia, szkoły

13. Pisanie - redagowanie opisu osoby

14. Opisywanie zachowań ludzkich w sytuacjach kryzysowych – wypowiadanie się na temat zdarzeń hipotetycznych w teraźniejszości i przyszłości (II okres warunkowy).

-umiejętności:

• wypowiadanie się w formie ustnej lub pisemnej na zagadnienia poruszane na zajęciach

• rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta -30 godzin. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 2 testów na semestr ( waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1),

- za aktywne uczestnictwo w zajęciach ( waga 1).

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = + db (plus dobry)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = + dst (plus dostateczny)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Testy:

z języka ogólnego pisemne (na przykład test wielokrotnego wyboru, uzupełnienie luk, rozumienie tekstu czytanego, zadanie otwarte, tłumaczenie, tworzenie wypowiedzi pisemnej)

sprawdzanie słownictwa

Praca własna:

ćwiczenia do podręcznika, ćwiczenia gramatyczne, wypracowania

Aktywność:

czynny udział w zajęciach

Wpis zaliczenia na ostatnich zajęciach w semestrze.

Testy sprawdzające zapowiedziane z 1-2 tygodniowym wyprzedzeniem. Weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach.

Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treściach zajęć wszystkich 4 modułów „Język obcy”.

Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu

- część pisemna (test ) (waga 2)

- część ustna (waga 1)

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db (dobry)

69-74% = dst+ (dostateczny plus)

60-68% = dst (dostateczny)

Uwagi:

Wydział Nauk Społecznych - PASMO NIESTACJONARNE; II ROK

ZJAZDY: wg harmonogramu

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)