Język angielski - poziom podstawowy [31-NS-L30-ANG-A2.4E]
semestr letni 2015/2016
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język angielski - poziom podstawowy [31-NS-L30-ANG-A2.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 8:00 - 12:00
sala 148 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Bogumiła Bober |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: C. Latham-Koenig, C. Oxenden, P. Seligson. English File Pre-intermediate Student’s Book with DVD-ROM third edition. Oxford University Press, 2012, Workbook Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http//el.us.edu.pl/upgow/course/index php?categoryid=33 E-lektorat-język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 Literatura uzupełniająca: S. Clarke, Macmillan English Grammar in context, Macmillan, 2008 materiały własne przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
Treści programowe: 1. Wyrażanie prawdopodobieństwa may/might w odniesieniu do decyzji, should/shouldn’t w kontekście problemów życiowych 2. Użycie czasu present perfect tense w kontekście fobii, doświadczeń na postawie tekstu "I’ve been afraid of it for years” 3. Użycie used to w odniesieniu do przeszłych doświadczeń, mówienie o przyzwyczajeniach z przeszłości 4. Zastosowanie strony biernej w zdaniach opisujących wynalazki w oparciu o tekst "Did you know…?” 5. Powtórzenie przyimków ruchu , mówienie o dyscyplinach sportowych, ruchu; poszerzenie leksyki z zakresu tematyki sportu, tekst "Bad losers” 6. Pytanie o lokalizację miejsca w terenie, zastosowanie praktycznych wyrażeń 7. Mówienie o możliwych zdarzeniach z przeszłości i teraźniejszości z zastosowaniem I i II okresu warunkowego 8. Zastosowanie zwrotów so, neither + czasownik posiłkowy w relacjonowaniu zdarzeń, przypadków, podobieństw, zastosowanie phrasal verbs 9. Użycie czasu past perfect w kontekście zdarzeń z przeszłości; tekst "News Round The World” 10. Zastosowanie mowy zależnej w kontekście przyjaźni, relacji rodzinnych 11. Nauka języka obcego – wypowiadanie się na temat trudności/własnych doświadczeń, fobii, spędzania wolnego czasu 12. Leksyka z zakresu trudnych doświadczeń, wynalazków, samopoczucia, szkoły 13. Pisanie - redagowanie opisu osoby 14. Opisywanie zachowań ludzkich w sytuacjach kryzysowych – wypowiadanie się na temat zdarzeń hipotetycznych w teraźniejszości i przyszłości (II okres warunkowy). -umiejętności: • wypowiadanie się w formie ustnej lub pisemnej na zagadnienia poruszane na zajęciach • rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta -30 godzin. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 2 testów na semestr ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - za aktywne uczestnictwo w zajęciach ( waga 1). Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = + db (plus dobry) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = + dst (plus dostateczny) 60 - 68% = dst (dostateczny) Testy: z języka ogólnego pisemne (na przykład test wielokrotnego wyboru, uzupełnienie luk, rozumienie tekstu czytanego, zadanie otwarte, tłumaczenie, tworzenie wypowiedzi pisemnej) sprawdzanie słownictwa Praca własna: ćwiczenia do podręcznika, ćwiczenia gramatyczne, wypracowania Aktywność: czynny udział w zajęciach Wpis zaliczenia na ostatnich zajęciach w semestrze. Testy sprawdzające zapowiedziane z 1-2 tygodniowym wyprzedzeniem. Weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach. Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treściach zajęć wszystkich 4 modułów „Język obcy”. Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu - część pisemna (test ) (waga 2) - część ustna (waga 1) Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db (dobry) 69-74% = dst+ (dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) |
Uwagi: |
Wydział Nauk Społecznych - PASMO NIESTACJONARNE; II ROK ZJAZDY: wg harmonogramu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.