Język angielski - poziom podstawowy [31-ST-L30-ANG-A2.2]
semestr letni 2015/2016
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język angielski - poziom podstawowy [31-ST-L30-ANG-A2.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 15:00 - 16:30
sala 214 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 27 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Katarzyna Gronowska |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: English File Pre-Intermediate, Clive Oxenden, Christina Latham-Koenig, Oxford University Press 2012 Literatura uzupełniająca: Literatura obowiązkowa: English File pre-intermediate Workbook, C. Oxenden, Ch. Latham-Koenig, Oxford University Pres 2012 Literatura uzupełniająca: Essential Grammar in Use, R. Murphy, Cambridge University Press, 2000 Macmillan English Grammar in Context, S. Clarke, 2013 My Grammar Lab, M. Foley, D. Hall, Pearson Education Limited, 2012 Gramatyka Angielska dla początkujących J. Siuda, Angloman, 1993 Wielka Gramatyka Języka Angielskiego, A. Borowska, Edgard, 2010 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
1.Rozmowa o planach, marzeniach, zamiarach, przewidywaniach (going to, Present Continuous, leksyka- lotnisko). 2.Zastosowanie czasowników z przyimkami (np. arrive in/at ). 3.Planowanie podroży (pisanie nieformalnego emaila). 4.Układanie definicji (zdania definiujące). 5.Układanie dialogów – w restauracji, w sytuacjach problemowych (np. Sorry, I asked for my steak well done and this is rare... ). 6.Zapoznawanie się z różnicami między brytyjskim i amerykańskim angielskim. 7.Zastosowanie kolokacji czasowników make i do oraz fraz czasownikowych, w rozmowach m.in. o czynnościach domowych, irytujących przyzwyczajeniach. 8.Rozmowa na temat minionego weekendu (something, anything, nothing). 9.Opisywanie sytuacji i odczuć z nimi związanych, z zastosowaniem imiesłowów strony biernej i czynnej (np. relaxed, relaxing). 10.Ćwiczenia na wymowę : akcent zdaniowy, sprawdzanie wymowy w słowniku, szybka wymowa np. going to (gonna). 11.Przypomnienie i utrwalenie wiadomości w ćwiczeniach leksykalno-gramatycznych – 3&4 Revise and Check. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej, w tym np. pracy w grupach i prezentacji. 30 godzin zajęć dydaktycznych 30 godzin pracy własnej Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, źródłami internetowymi, Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - innych form pracy własnej studenta Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Uwagi: |
GRUPA MIĘDZYWYDZIAŁOWA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO - grupa przeznaczona wyłącznie dla studentów kierunków, na których język angielski jest jedynym językiem nauczanym w ramach lektoratu, a wynik testu poziomującego wskazał poziom docelowy niższy niż oferowan na danym kierunku. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.