Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.4E]
semestr letni 2015/2016
lektorat,
grupa nr 12
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 12 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 8:30 - 10:00
sala 357 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Katowice, ul. Bankowa 14) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 26 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Ryszard Kalamarz |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: New Inside Out Upper Intermediate, Macmillan 2012 Zeszyt do ćwiczeń New Inside Out Workbook, Macmillan 2012 Kurs e-learningowy “English for Law 1” na platformie SPNJO (adres: http://el.us.edu.pl/spnjo). Zakres: Tax law, Constitutional law i Human rights. Kurs e-learningowy “eWorkbookB2” na platformie SPNJO (adres http://el.us.edu.pl/spnjo). Zakres: część Semestr 4. Literatura uzupełniająca: Oxford Word Skills. Intermediate i Advanced, Oxford University Press 2008 Macmillan English Grammar in Contexts. Intermediate i Advanced, Macmillan 2008 Professional English in Use: Law, Cambridge University Press 2007 Kurs e-learningowy „eLektorat – język angielski” na platformie projektu UPGOW. Adres: http://el.us.edu.pl/upgow . Zakres: części Law and Order i Gerunds and Infinitives; Kurs e-learningowy “Egzamin kończący lektorat języka angielskiego poziom B2” na platformie SPNJO. Adres http://el.us.edu.pl/spnjo; dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
• Czytanie i wypowiadanie się na temat wypoczynku wakacyjnego (użycie czasowników mowy zależnej we właściwej formie, rozwijanie zakresu słownictwa). • Słuchanie i wypowiadanie się na temat rodzajów wakacyjnego wypoczynku, typów osobowości i zaskakujących zdarzeń podczas wakacji (użycie czasowników modalnych w czasie przeszłym w różnych kontekstach i znaczeniach, rozwijanie zakresu leksykalnego, użycie przymiotników i przedrostków). • Słuchanie i wypowiadanie się na temat wakacyjnych przyjaźni (rozwijanie słownictwa potocznego. Praktyczne użycie rodzajników. Udzielanie rad i rekomendacji (użycie języka sytuacyjnego), przekazywanie zwartej informacji na temat ciekawych miejsc (użycie spójników i wyznaczników dyskursu). • Poszerzanie, utrwalanie i praktyczne użycie słownictwa specjalistycznego w zakresie prawa podatkowego, rodzaju podatków, systemu podatkowego, nadużyć w analizowaniu treści artykułów, krótkich relacji filmowych, pisma formalnego. • Słuchanie, czytanie i wypowiadanie się na temat atrakcyjnego wizerunku, cech fizycznych, postrzegania piękna, operacji plastycznych (rozwijanie tematycznego słownictwa, użycie wyrażeń w stronie biernej do relacjonowania, wyrażenie have something done). • Czytanie i wypowiadanie się na temat mody na speed dating (użycie przymiotników na opisywanie cech osobowości. Czytanie, słuchanie i wypowiadanie się na temat przyciągania cech, cech pozytywnych i negatywnych. Użycie wyrażeń warunkowych typu Unreal Conditional (Imagine, Suppose, Assuming). Praktyczne użycie języka sytuacyjnego z wyrażeniami idiomatycznymi, użycie metafor. • Poszerzanie i utrwalanie i praktyczne użycie słownictwa specjalistycznego w zakresie prawa konstytucyjnego, trybunału konstytucyjnego, zasad funkcjonowania państwa prawa w działaniach, praw człowieka i jurysdykcji Trybunału Praw Człowieka: czytanie i słuchanie tekstów, wypowiedzi, filmu i informacji dotyczących pierwszej ustawy i Konwencji Praw Człowieka. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe w wymiarze 30 godzin przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. W ramach pracy własnej (30 godzin) student przygotowuje się do zajęć w oparciu o podręcznik New Inside Out wraz z zeszytem do ćwiczeń i literaturę obowiązkową; realizuje kurs e-learningowy „English for Law 1”; przygotowuje zalecone indywidualne i grupowe prace ustne i pisemne; przygotowuje ćwiczenia i aktywności z zeszytu do ćwiczeń oraz w kursie e-learningowym „eWorkbook B2” i dodatkowo, nieobowiązkowo, w oparciu o literaturę uzupełniającą, przygotowuje się do testów sprawdzających i krótkich sprawdzianów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z 3 testów na semestr (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i/lub za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1), - praca studenta na platformie e-learningowej (waga 1), - krótkich sprawdzianów (waga 1). Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+ ( dostateczny plus) 60-68% = dst ( dostateczny) 0-59% = ndst ( niedostateczny) Egzamin: Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu: - część pisemna - waga 2 - część ustna - waga 1 • Warunkiem przystąpienia do części ustnej jest zaliczenie części pisemnej na ocenę pozytywną. • Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę pozytywną. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+ ( dostateczny plus) 60-68% = dst ( dostateczny) 0-59% = ndst ( niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA [WPiA: Prawo] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.