Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.4E]
semestr letni 2015/2016
lektorat,
grupa nr 42
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 42 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 11:30 - 13:00
sala 408 Wydział Humanistyczny (Sosnowiec, ul. Żytnia 10) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 28 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Anna Wolska |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Sue Kay & Vaughan Jones- New Inside out – Upper Intermediate, Macmillan20 Literatura uzupełniająca: Murphy: ”English Grammar in Use” Intermediate, CUP 2010 BJ Thomas: “Intermediate vocabulary”, Nelson Ltd. M. Vince: “Intermediate Language Practice”, Heinemann ELT. Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
1. Wypowiadanie się na temat miejsc odwiedzanych podczas wakacji (np. opis pobytu nad morzem) – analiza tekstu „A day at the seaside”. 2. Relacjonowanie wydarzeń wakacyjnych (zastosowanie odpowiednich czasowników relacjonujących: „admit”, „advise”, „claim”, „confirm” i in.). 3. Opisywanie doświadczeń z podróży wakacyjnych (zastosowanie przeszłych czasowników modalnych wyrażających konieczność lub jej brak: „ought to have done”, „had to do”, didn’t need to do”, „should have done”). 4. Opisywanie osobowości (słowotwórstwo z użyciem przyrostka -ful, -ish oraz -less). 5. Zastosowanie znaczników dyskursu („discourse markers”) w wypowiedzi ustnej (np. „basically”, „actually”, „in the end”). 6. Usystematyzowanie podstawowych zasad użycia przedimków określonych i nieokreślonych (zastosowanie i wymowa przedimka „the” w nazwach geograficznych). 7. Rozwinięcie zakresu frazeologii związanej z udzielaniem rad i formułowaniem rekomendacji. 8. Doskonalenie elementów stylistycznych w wypowiedzi pisemnej - spójność (wyrażenia typu „linking expressions”) oraz urozmaicenie (wyrażenia alternatywne dla słowa „very”, np. „extremely, bitterly, dazzlingly”). 9. Dyskusja na temat atrakcyjności i wizerunku fizycznego – analiza tekstu „Is beauty in the eye of the beholder?”; poszerzenie zakresu frazeologii związanej z opisem wyglądu zewnętrznego oraz wyrażaniem opinii (zastosowanie konstrukcji biernej: „it was thought that”, „she is said to be”). 10. Dyskusja na temat operacji plastycznych na podstawie tekstu „Surgery changed my life” z zastosowaniem konstrukcji kozatywnej „have something done”. 11. Opisywanie wyglądu zewnętrznego oraz osobowości (przymiotniki złożone; słowotwórstwo: transformacja przymiotnik-rzeczownik, opisywanie cech osobowości). 12. Wypowiadanie się na temat sytuacji hipotetycznych (zastosowanie hipotetycznych struktur warunkowych oraz wyrażeń alternatywnych dla spójnika „if”, np. „imagine”, „suppose”, „assuming”). 13. Zastosowanie wyrażeń idiomatycznych zawierających słowa oznaczające części ciała w różnych sytuacjach życia codziennego (np. „get off sb’s chest”, „have the fingers in a lot of pies”), oraz do opisywania stanów emocjonalnych (np. „feel over the moon”, „let sb’s hair down”). • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej: praca w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin dydaktycznych (kontaktowych): 30 Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami literatura uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej (opcjonalnie). Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych; prezentacje, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie: Testy sprawdzające zapowiedziane z 1-2-tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, systematyczne sprawdzanie leksyki. Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów na semestr ( umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - innych form pracy własnej studenta Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0 - 59% = ndst (niedostateczny) Egzamin: Część pisemna egzaminu ( test ), zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO, zawiera następujące elementy: 1.Rozumienie tekstu słuchanego 2.Rozumienie tekstu pisanego 3.Leksyka 4.Gramatyka 5.Komunikacja 6.Krótka forma pisemna Część ustna egzaminu zgodna ze wzorcem egzaminu końcowego przyjętym w SPNJO. Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu - część pisemna (test ) (waga 2) - część ustna (waga 1) Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db (dobry) 69-74% = dst+ (dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) 0-59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE; II ROK NAUKI JĘZYKA [WBiOŚ: Biologia III rok, Biotechnologia III rok,Ochrona Środowiska III rok; WMFiCh: Chemia, Technologia chemiczna, Informatyka stosowana, Matematyka, Biofizyka III rok, Ekonofizyka III rok, Fizyka III rok, Fizyka medyczna III rok, Fizyka techniczna III rok; WNoZ: Geografia II rok, Geologia II rok; WIiNoM: Inżynieria biomedyczna II rok, Informatyka II rok, Inżynieria materiałowa II rok, Mechatronika II rok] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.