Język francuski - poziom podstawowy [31-ST-L30-FRAN-A2.4E]
semestr letni 2015/2016
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język francuski - poziom podstawowy [31-ST-L30-FRAN-A2.4E] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 8:30 - 10:00
sala 3.20 Wydział Prawa i Administracji (Katowice, ul. Bankowa 11b) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | 25 |
Zaliczenie: | Ocena końcowa z modułu |
Prowadzący: | Agata Adamczyk-Gzara |
Literatura: |
Literatura uzupełniająca „Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN; „Vocabulaire progressif du français – Niveau intermédiaire”, Claire Leroy-Miquel, wyd. CLE International 2010 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Platforma e-learningowa Moodle Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język francuski: http://el.us.edu.pl/upgow/enrol/index.php?id=138 |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 7-8 podręcznika podstawowego (Alter Ego A2, Hachette) 1. Odczytywanie ulotki zachęcającej do działań proekologicznych ( gramatyka: wyrażenia celowe, leksyka: podstawowe słownictwo z dziedziny ekologii i działań proekologicznych); 2. Zajmowanie stanowiska, wyrażanie opinii w zakresie działań proekologicznych (gramatyka: czasowniki/wyrażenia czasownikowe wyrażające pewność, powątpiewanie etc.; leksyka: Francuzi a ochrona środowiska naturalnego); 3. Opisywanie sekwencji zdarzeń ( gramatyka: wyrażenia przysłówkowe czasu : à partir de, dès, depuis, dès que, depuis que, jusqu’à ce que; realioznawstwo: „Święto książki” i inne święta prokulturowe na świecie; 4. Formułowanie prośby o udzielenie pożyczki/pożyczenie czegoś ( gramatyka: zaimki COI i COD i ich miejsce w zdaniu względem siebie, czasowniki związane z formułowaniem prośby o pożyczenie czegoś, komunikacja: adekwatne reakcje); 5. Wyrażanie opinii na temat parytetów ( gramatyka: czasowniki związane z wyrażaniem opinii; leksyka: parytet i jego postaci w życiu codziennym i polityce); 6. Opisywanie różnic dzielących kobiety i mężczyzn ( gramatyka: wyrażenia par contre, alors que, d’un côté etc.; komunikacja: konstrukcje związane z wyrażaniem silnych emocji ( zniecierpliwienie , złość); 7. Opisywanie systemu szkolnictwa w Polsce i we Francji ( różnice i podobieństwa); 8. Przyswajanie i utrwalanie konstrukcji związanych z opisywaniem życia w określonej społeczności ( gramatyka: stosowanie participe présent) 9. Argumentowanie lub wyrażanie sprzeciwu wobec nakazów i zakazów regulujących życie w społeczeństwie ( gramatyka: struktury c’est + przymiotnik+ pour, czasowniki wskazujące na zależności przyczynowo-skutkowe: faciliter, provoquer, causer, empêcher; leksyka: palenie papierosów, spożywanie alkoholu - obowiązujące ograniczenia); 10. Formułowanie skargi/składanie zażalenia (gramatyka: wyrażenia étant donné que, puisque, comme); 11. Wyrażanie opinii negatywnej w kontekście zachowań aspołecznych ( gramatyka: stosowanie infiniti passé, użycie trybu conditionnel passé, komunikacja: wyrażanie protestu/oburzenia; leksyka: wykroczenia i występki, sankcje); 12. Formułowanie zarzutu ( gramatyka: czas imparfait i tryb conditionnel); 13. Przedstawianie swojej opinii z uwzględnieniem odmiennego punktu widzenia (gramatyka: użycie konstrukcji ce pendant, pourtant, néanmoins; leksyka: sprawozdanie z posiedzenia rady miejskiej); 14. Zabieranie głosu w dyskusji, reagowanie na argumenty przeciwnika; 15. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1) - innych form pracy własnej studenta Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 59 – 0% = ndst. (niedostateczny) Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu - część pisemna (test ) (waga 2) - część ustna (waga 1) Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną. Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db (dobry) 69-74% = dst+ (dostateczny plus) 60-68% = dst (dostateczny) 59-0% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA [WFil: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Kulturoznawstwo, Sztuka pisania; WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WPiA: Administracja, Prawo Przedsiębiorczość; WRiTv: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.