Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język niemiecki - poziom podstawowy [31-ST-L30-NIEM-A2.4E] semestr letni 2015/2016
lektorat, grupa nr 5

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język niemiecki - poziom podstawowy [31-ST-L30-NIEM-A2.4E]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 8:00 - 9:30
sala 336
Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 19
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Ocena końcowa z modułu
Prowadzący: Marzanna Tatara
Literatura:

Literatura obowiązkowa: Daf Kompakt A2, Wyd. Klett, 2011

Literatura uzupełniająca: Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora.

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 15-16 podręcznika podstawowego (DaF Kompakt A2).

1. Opisywanie alternatywnych form podróżowania - „Couch surfen” i in. (leksyka: warunki zakwaterowania)

2. Odczytywanie wskazówek dot. trasy podróży (leksyka: słownictwo związane z podróżą samochodem, poruszanie na autostradzie; komunikacja: zasięganie informacji o trasie, wskazywanie trasy)

3. Planowanie wspólnego weekendu i relacjonowanie pobytu (gramatyka: określanie miejsca i czasu w zdaniu; leksyka: miasto i jego atrakcje, weekendowe aktywności)

4. Zasięganie i odczytywanie informacji turystycznej (gramatyka: formułowanie pytań w mowie zależnej głównie z użyciem spójnika „ob”, szyk zdania; leksyka: czasowniki związane z poruszaniem się w terenie)

5. Realioznawstwo: Wiedeń i jego atrakcje. Odnajdywanie głównych wątków w tekstach z ilustracjami

6. Odczytywanie informacji pisemnych związanych z opisem miejsca - plan miasta (gramatyka: stosowanie przyimków i wyrażeń przyimkowych miejsca; przyimek + rodzajnik określony)

7. Prowadzenie dyskusji dot. wyboru drogi życiowej: podjęcie pracy czy rozpoczęcie studiów? (leksyka: słownictwo związane ze zdobyciem zawodu, szkolnictwo, zawody i kierunki studiów; komunikacja: opisywanie wad i zalet poszczególnych zawodów, formułowanie propozycji zawodowych i reagowanie na nie)

8. Formułowanie komunikatów pisemnych zawierających prośby i życzenia (gramatyka: Konjunktiv II)

9. Odczytywanie dokumentów zawierających precyzyjne opisy i dane liczbowe – opisy zawodów, ankieta zawodowa (gramatyka: dopełniacz i jego praktyczne zastosowanie, leksyka: słownictwo związane z wykonywaniem zawodu)

10. Przyswojenie i utrwalenie słownictwa i struktur dot. opisu wymarzonego zawodu – doradztwo zawodowe (gramatyka: zdania względne + zaimki względne; komunikacja: prowadzenie rozmowy z doradcą zawodowym)

11. Uzyskiwanie głównych informacji z tekstów pisemnych dot. osobistych doświadczeń zawodowych

12. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, prezentacji).

Liczba godzin pracy własnej studenta - 30.

Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Zaliczenie:

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (wiedzowych i umiejętnościowych) ( waga 2)

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1)

- z innych form pracy własnej studenta

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Egzamin:

Oceną końcową egzaminu jest średnia ważona ocen z części pisemnej i ustnej egzaminu:

- część pisemna (test - waga 2)

- część ustna (waga 1)

Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej z całości egzaminu jest zaliczenie każdej części na ocenę co najmniej dostateczną.

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db (dobry)

69-74% = dst+ (dostateczny plus)

60-68% = dst (dostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; II ROK NAUKI JĘZYKA

[WFil: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Kulturoznawstwo, Sztuka pisania;

WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna;

WPiPs: Psychologia, Pedagogika, Pedagogika specjalna;

WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość;

WTl: Nauki o rodzinie, Teologia, Teologia pastoralna]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)