Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu głębszym I [06-PC-S1-39] semestr letni 2015/2016
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu głębszym I [06-PC-S1-39]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 64
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Sabina Pawlik
Strona domowa grupy: http://-
Literatura:

Kwiatkowska M. (1997). Dzieci głęboko niezrozumiane. Oficyna Literatów i Dziennikarzy „Pod wiatr”, Warszawa.

Pilecki J.(red.) (1999). Usprawnianie, wychowanie i nauczanie osób z głębszym upośledzeniem umysłowym, Wydaw. Nauk. AP .Kraków.

Polkowska I. (1998). Praca rewalidacyjna z dziećmi upośledzonymi w szkole życia. W S i P Warszawa.

Przewodnik dla nauczycieli – Edukacja uczniów z głębokim upośledzeniem umysłowym. CMPP - P. M.E.N. – Warszawa 2000.

Kielin J. (1999). Rozwój daje radość. Gdańsk 1999.

Affolter F. (1999). Spostrzeganie, rzeczywistość, język. Warszawa: WSiP

Bogdanowicz M., Kisiel B., Przasnysk M. (1996). Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka. Warszawa: WSiP

Franczyk A., Krajewska K. (2003). Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami w rozwoju; Kraków: Impuls

Franczyk A., Krajewska K. (2005). Skarbiec nauczyciela- terapeuty. Kraków: Impuls

Franczyk A., Krajewska K. (2003). Zabawy i ćwiczenia na cały rok. Kraków: Impuls

Frohlich A. (1998). Stymulacja od podstaw. Warszawa: WSiP

Knill Ch. (1995). Dotyk i Komunikacja. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN

Knill M., Knill Ch. (1995). Programy Aktywności, Świadomość Ciała, Kontakt i Komunikacja. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN

Maas V. (1998). Uczenie się przez zmysły. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej. Warszawa: WSiP

Wiśniewska, M. (2008), Wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. Poradnik dla rodziców i terapeutów. Kraków: Impuls

Wiśniewska, M. (2008). Zastosowanie metody SI w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością w stopniu głębszym i głębokim. Rewalidacja, 2(24)

Zakres tematów:

-Charakterystyka funkcjonowania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - implikacje dla procesu rewalidacji.

-Zasady pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. Specyficzne uwarunkowania procesu rewalidacji osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim

-Metody, techniki i narzędzia diagnozowania w pedagogice specjalnej

-Podział środków pedagogicznych. Dobór metod pracy

Metody dydaktyczne:

podająca, problemowa, praktycznego działania

Metody i kryteria oceniania:

Oceniane będzie pisemne przygotowanie scenariusza zajęć z zakresu nauczania uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualną przez kilkuosobowy zespół, oraz jego prezentacja obejmująca także działania warsztatowe.

Ocenie podlegać będą

-umiejętność praktycznego zastosowania wiedzy

-właściwy dobór celów zajęć, metod oraz form pracy;

-przygotowanie pomocy dydaktycznych do działań warsztatowych;

-staranność i dokładność przygotowania

Uwagi:

Brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)