Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2]
semestr letni 2015/2016
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 10:00 - 11:30
sala 161 Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Uniwersytecka 4) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Bogumiła Bober |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: S. Kay, V. Jones. New Inside Out. Upper intermediate Student’s Book with CD-ROM. Macmillan, 2009, Workbook and Audio CD Literatura uzupełniająca: Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http//el.us.edu.pl/upgow/course/index php?categoryid=33 E-lektorat-język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 Tematy: Money and Shopping; Talking about the past i Expressing the FutureM. Swan, C. Walter. Oxford English Grammar Course. Intermediate + Pronunciation for grammar CD- ROM. Oxford University Press, 2011 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
Treści programowe: • podręcznik: - wypowiadanie się na tematy dotyczące pieniędzy, biznesu (nauka słownictwa z zakresu tematyki, zastosowanie kolokacji z użyciem czasowników take, have, make) - opisywanie zdarzeń, sytuacji w zakresie tematyki „pieniądze”, „jedzenie”, zastosowanie wyrażeń idiomatycznych, kolokacji, fraz w wyżej wymienionych kontekstach - przytaczanie wypowiedzi innych osób, użycie zdań w mowie zależnej - opisywanie czynności hipotetycznych w odniesieniu do teraźniejszości i przeszłości (okresy warunkowe mieszane, I, II, III typu) - wypowiedź ustna na temat „Najcenniejsza rzecz, którą kupiłem/sprzedałem” na podstawie tekstu „What price a life” - wyrażenia używane podczas dokonywania zakupów, nauka zwrotów nieformalnych związanych z tematyką zakupów - redagowanie spójnej wypowiedzi pisemnej z użyciem wyrażeń czasowych: „by the time”, „as soon as” oraz przymiotników z przysłówkami wzmacniającymi np. absolutely, extremely itp - rozmowa na temat wyzwań, podejmowania ryzyka w życiu – wypowiedź na temat tekstu „Ben Saunders polar Explorer”(słowotwórstwo z użyciem przedrostka self oraz przyrostków able/ible) - opisywanie zdarzeń z przeszłości; zastosowanie czasów narracyjnych past simple, past continuos, past perfect, past perfect continuous - opisywanie zdarzeń i doświadczeń- powtórzenie teraźniejszych i przeszłych struktur czasownikowych (użycie czasów: present simple, past simple, present continuous, past continuous, present perfect simple, past perfect simple, present perfect continuous, past perfect continuous) - wypowiedź ustna na temat wyzwań w życiu, planów na przyszłość, wyrażanie przypuszczenia z użyciem czasów: future continuous, future perfect - tworzenie i użycie fraz werbalnych w opisie stanu zdrowia, zwyczajów żywieniowych, uprawiania sportu np. cut down on, take up - opisywanie stanu zdrowia, reagowanie na informacje o chorobach i dolegliwościach - utrwalenie fraz werbalnych z czasownikami: take, get, come, go put, set -umiejętności: • wypowiadanie się w formie ustnej lub pisemnej na zagadnienia poruszane na zajęciach • rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta- 30 godzin. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nie uzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów na semestr (umiejętnościowych) i wiedzowych (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Uwagi: |
PASMO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE; I ROK NAUKI JĘZYKA [WBiOŚ: Biologia II rok, Biotechnologia II rok,Ochrona Środowiska II rok; WMFiCh: Chemia, Technologia chemiczna, Informatyka stosowana, Matematyka, Biofizyka II rok, Ekonofizyka II rok, Fizyka II rok, Fizyka medyczna II rok, Fizyka techniczna II rok; WNoZ: Geografia, Geologia, Geologia stosowana; WIiNoM: Inżynieria biomedyczna, Informatyka, Inżynieria materiałowa, Mechatronika] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.