Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2]
semestr letni 2015/2016
lektorat,
grupa nr 13
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 13 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 11:10 - 12:40
sala 049 Wydział Nauk Społecznych oraz Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Bankowa 11) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 28 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Liliana Kałafatiuk |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: „New Inside Out” Upper intermediate student's book, Sue Kay, Vaughan Jones, Macmillan 2012 Literatura uzupełniająca: „New Inside Out” Upper intermediate Workbook, Sue Kay, Vaughan Jones, Macmillan 2012 Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 - M. McCarthy & F. O’Dell „Academic Vocabulary In Use”, Cambridge University Press 2008 - dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (New Inside Out Upper Intermediate, Macmillan): 1. Wypowiadanie się na tematy związane z pieniędzmi i biznesem (słownictwo z zakresu tematyki, kolokacje z użyciem czasowników take, have imake). 2. Opisywanie codziennych sytuacji i zdarzeń z zakresu tematów „pieniądz” i „jedzenie”). 3. Relacjonowanie wypowiedzi innych osób (użycie mowy zależnej). 4. Opisywanie czynności hipotetycznych w odniesieniu do teraźniejszości i przeszłości (okresy warunkowe typu II, III i mieszane). 5. Reakcje językowe stosowane podczas dokonywania zakupów. 6. Opisywanie niezwykłych sytuacji życiowych (wykorzystanie wyrażeń czasowych np. by the time, as soon as oraz przymiotników wraz z przysłówki wzmacniające przymiotniki np. absolutely , extremely efficient). 7. Wypowiadanie się na temat wyzwań i podejmowania ryzyka w życiu (słowotwórstwo z użyciem przedrostka self- i przyrostków -able/-ible). 8. Opisywanie wydarzeń z przeszłości (zastosowanie czasów narracyjnych Past Simple/Past Continuous, Past Perfect/Past Perfect Continuous). 9. Formułowanie planów na przyszłość, wyrażanie przypuszczeń (użycie czasów przyszłych Future Continuous i Future Perfect). 10. Tworzenie i zastosowanie czasowników złożonych przy opisywaniu stanu zdrowia, zwyczajów żywieniowych i uprawiania sportu (np. cut down on , take up). 11. Opisywanie stanu zdrowia i reagowanie na informacje o chorobach i dolegliwościach. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
• metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study). • liczba godzin pracy własnej studenta: 30 • opis pracy własnej studenta: praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr, umiejętnościowych i wiedzowych ( waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - praca studenta na platformie e-learningowej (opcjonalnie)(waga 1) - innych form pracy własnej studenta Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK NAUKI JĘZYKA [WFil: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Komunikacja promocyjna i kryzysowa, Kulturoznawstwo, Sztuka pisania; WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WPiPs: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Psychologia; WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość; WRiTv: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria; WTl: I rok Nauki o rodzinie, I i II rok Teologia, I i II rok Teologia pastoralna; SzZ: Zarządzanie] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.