Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2] semestr letni 2015/2016
lektorat, grupa nr 2

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
sala 161
Wydział Humanistyczny (Katowice, ul. Uniwersytecka 4) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Bogumiła Bober
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

S. Kay, V. Jones. New Inside Out. Upper intermediate Student’s Book with CD-ROM. Macmillan, 2009, Workbook and Audio CD

Literatura uzupełniająca:

Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW:

http//el.us.edu.pl/upgow/course/index php?categoryid=33

E-lektorat-język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134

Tematy: Money and Shopping; Talking about the past i Expressing the FutureM. Swan, C. Walter. Oxford English Grammar Course. Intermediate + Pronunciation for grammar CD- ROM. Oxford University Press, 2011

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora

Zakres tematów:

Treści programowe:

• podręcznik:

- wypowiadanie się na tematy dotyczące pieniędzy, biznesu (nauka słownictwa z zakresu tematyki, zastosowanie kolokacji z użyciem czasowników take, have, make)

- opisywanie zdarzeń, sytuacji w zakresie tematyki „pieniądze”, „jedzenie”, zastosowanie wyrażeń idiomatycznych, kolokacji, fraz w wyżej wymienionych kontekstach

- przytaczanie wypowiedzi innych osób, użycie zdań w mowie zależnej

- opisywanie czynności hipotetycznych w odniesieniu do teraźniejszości i przeszłości (okresy warunkowe mieszane, I, II, III typu)

- wypowiedź ustna na temat „Najcenniejsza rzecz, którą kupiłem/sprzedałem” na podstawie tekstu „What price a life”

- wyrażenia używane podczas dokonywania zakupów, nauka zwrotów nieformalnych związanych z tematyką zakupów

- redagowanie spójnej wypowiedzi pisemnej z użyciem wyrażeń czasowych: „by the time”, „as soon as” oraz przymiotników z przysłówkami wzmacniającymi np. absolutely, extremely itp

- rozmowa na temat wyzwań, podejmowania ryzyka w życiu – wypowiedź na temat tekstu „Ben Saunders polar Explorer”(słowotwórstwo z użyciem przedrostka self oraz przyrostków able/ible)

- opisywanie zdarzeń z przeszłości; zastosowanie czasów narracyjnych past simple, past

continuos, past perfect, past perfect continuous

- opisywanie zdarzeń i doświadczeń- powtórzenie teraźniejszych i przeszłych struktur czasownikowych (użycie czasów: present simple, past simple, present continuous, past continuous, present perfect simple, past perfect simple, present perfect continuous, past perfect continuous)

- wypowiedź ustna na temat wyzwań w życiu, planów na przyszłość, wyrażanie przypuszczenia z użyciem czasów: future continuous, future perfect

- tworzenie i użycie fraz werbalnych w opisie stanu zdrowia, zwyczajów żywieniowych, uprawiania sportu np. cut down on, take up

- opisywanie stanu zdrowia, reagowanie na informacje o chorobach i dolegliwościach

- utrwalenie fraz werbalnych z czasownikami: take, get, come, go put, set

-umiejętności:

• wypowiadanie się w formie ustnej lub pisemnej na zagadnienia poruszane na zajęciach

• rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta -30 godzin. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji)

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nie uzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów na semestr (umiejętnościowych) i wiedzowych (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Uwagi:

PASMO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE; I ROK NAUKI JĘZYKA

[WBiOŚ: Biologia II rok, Biotechnologia II rok,Ochrona Środowiska II rok;

WMFiCh: Chemia, Technologia chemiczna, Informatyka stosowana, Matematyka, Biofizyka II rok, Ekonofizyka II rok, Fizyka II rok, Fizyka medyczna II rok, Fizyka techniczna II rok;

WNoZ: Geografia, Geologia, Geologia stosowana;

WIiNoM: Inżynieria biomedyczna, Informatyka, Inżynieria materiałowa, Mechatronika]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)