Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2]
semestr letni 2015/2016
lektorat,
grupa nr 3
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
sala A/1/01 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych – budynek główny (Chorzów, ul. 75 Pułku Piechoty 1a) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Marcin Gorgol |
Literatura: |
literatura obowiązkowa: Kay S, Jones V: New Inside Out Upper-intermediate. MacMillan: 2009. literatura uzupełniajaca: - Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 - dodatkowe materiały przygotowane przez lektora |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (New Inside Out Upper Intermediate, Macmillan): 1. Wypowiadanie się na tematy związane z pieniędzmi i biznesem (słownictwo z zakresu tematyki, kolokacje z użyciem czasowników take, have i make). 2. Opisywanie codziennych sytuacji i zdarzeń z zakresu tematów „pieniądz” i „jedzenie”, z zastosowaniem wyrażeń idiomatycznych, powiedzeń i kolokacji związanych z w/w tematem. 3. Relacjonowanie wypowiedzi innych osób (użycie mowy zależnej). 4. Opisywanie czynności hipotetycznych w odniesieniu do teraźniejszości i przeszłości (okresy warunkowe typu II, III i mieszane). 5. Dyskusja na temat „Najcenniejsza rzecz, która kupiłem/sprzedałem” na podstawie treści tekstu „What price a life?”. 6. Reakcje językowe stosowane podczas dokonywania zakupów –poszerzenie obszaru leksykalnego z zakresu nieformalnych zwrotów związanych z tematem. 7. Formułowanie spójnej wypowiedzi pisemnej- opis (zastosowanie wyrażeń czasowych np. by the time, as soon as oraz przymiotników wraz z przysłówkami wzmacniającymi przymiotniki np. absolutely , extremely efficient). 8. Wypowiadanie się na temat wyzwań i podejmowania ryzyka w życiu – analiza tekstu „Ben Saunders polar explorer”(słowotwórstwo z użyciem przedrostka self- i przyrostków: -able/-ible). 9. Opisywanie wydarzeń z przeszłości (zastosowanie czasów narracyjnych Past Simple/Past Continuous, Past Perfect/Past Perfect Continuous). 10. Dyskusja na temat osobistych wyzwań w zyciu - formułowanie planów na przyszłość, wyrażanie przypuszczeń (użycie czasów przyszłych Future Continuous i Future Perfect). 11. Tworzenie i zastosowanie czasowników frazowych przy opisywaniu stanu zdrowia, zwyczajów żywieniowych i uprawiania sportu (np. cut down on, take up). 12. Opisywanie stanu zdrowia i reagowanie na informacje o chorobach i dolegliwościach- poszerzenie obszaru leksykalnego. 13. Rozwinięcie zakresu czasowników frazowych w oparciu o czasowniki: take, get, come, go, put, set. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Dozwolone są dwie nieusprawiedliwione nieobecności, nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej (łączna liczba usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych nieobecności) skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych na zajęciach (waga1), - praca studenta na platformie e-learningowej (opcjonalnie) (waga 1), - innych form pracy własnej studenta, przy założeniu, że z każdego ze sprawdzianów należy uzyskać minimum ocenę dostateczną. Skala ocen: 100%-90% ocena : bdb 89%-84% ocena: db plus 83%-75% ocena: db 74%-69% ocena: dst plus 68%-60% ocena: dst 59%-0% ocena: ndst |
Uwagi: |
PASMO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE; I ROK NAUKI JĘZYKA [WBiOŚ: Biologia II rok, Biotechnologia II rok,Ochrona Środowiska II rok; WMFiCh: Chemia, Technologia chemiczna, Informatyka stosowana, Matematyka, Biofizyka II rok, Ekonofizyka II rok, Fizyka II rok, Fizyka medyczna II rok, Fizyka techniczna II rok; WNoZ: Geografia, Geologia, Geologia stosowana; WIiNoM: Inżynieria biomedyczna, Informatyka, Inżynieria materiałowa, Mechatronika] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.