Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2]
semestr letni 2015/2016
lektorat,
grupa nr 38
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 38 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 26 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Jadwiga Puławska |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: S.Key,V.Jones – New Inside Out,Upper intermediate, Macmillan, 2012 Literatura uzupełniająca; M.Mann – Destination B2. Macmilan ,2008 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora dotyczace omawianych zagadnień |
Zakres tematów: |
1. Wypowiadanie się na tematy związane z pieniędzmi i biznesem (słownictwo z zakresu tematyki, kolokacje z użyciem czasowników take, have i make). 2. Opisywanie codziennych sytuacji i zdarzeń z zakresu tematów „pieniądz” i „jedzenie”, z zastosowaniem wyrażeń idiomatycznych, powiedzeń i kolokacji związanych z w/w tematem. 3. Relacjonowanie wypowiedzi innych osób (użycie mowy zależnej). 4. Opisywanie czynności hipotetycznych w odniesieniu do teraźniejszości i przeszłości (okresy warunkowe typu II, III i mieszane). 5. Dyskusja na temat „Najcenniejsza rzecz, która kupiłem/sprzedałem” na podstawie treści tekstu „What price a life?”. 6. Reakcje językowe stosowane podczas dokonywania zakupów –poszerzenie obszaru leksykalnego z zakresu nieformalnych zwrotów związanych z tematem. 7. Formułowanie spójnej wypowiedzi pisemnej- opis (zastosowanie wyrażeń czasowych np. by the time, as soon as oraz przymiotników wraz z przysłówkami wzmacniającymi przymiotniki np. absolutely , extremely efficient). 8. Wypowiadanie się na temat wyzwań i podejmowania ryzyka w życiu – analiza tekstu „Ben Saunders polar explorer”(słowotwórstwo z użyciem przedrostka self- i przyrostków: -able/-ible). 9. Opisywanie wydarzeń z przeszłości (zastosowanie czasów narracyjnych Past Simple/Past Continuous, Past Perfect/Past Perfect Continuous). 10. Dyskusja na temat osobistych wyzwań w zyciu - formułowanie planów na przyszłość, wyrażanie przypuszczeń (użycie czasów przyszłych Future Continuous i Future Perfect). 11. Tworzenie i zastosowanie czasowników frazowych przy opisywaniu stanu zdrowia, zwyczajów żywieniowych i uprawiania sportu (np. cut down on, take up). 12. Opisywanie stanu zdrowia i reagowanie na informacje o chorobach i dolegliwościach- poszerzenie obszaru leksykalnego. 13. Rozwinięcie zakresu czasowników frazowych w oparciu o czasowniki: take, get, come, go, put, set. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. 30 godz. dydaktycznych 30 godz. pracy własnej studenta Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z 3 testów na semestr (2 wiedzowe + 1 umiejętnościowy) (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1), - za aktywne uczestnictwo w zajęciach ( waga 1), - innych form pracy własnej studenta Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 0% - 59% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK NAUKI JĘZYKA [WFil: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Komunikacja promocyjna i kryzysowa, Kulturoznawstwo, Sztuka pisania; WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WPiPs: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Psychologia; WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość; WRiTv: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria; WTl: I rok Nauki o rodzinie, I i II rok Teologia, I i II rok Teologia pastoralna; SzZ: Zarządzanie] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.