Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2]
semestr letni 2015/2016
lektorat,
grupa nr 5
Przedmiot: | Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 9:40 - 11:10
sala 41 Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Sosnowiec, ul. Żytnia 12) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Ewa Karolczak-Wawrzała |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: ‘New Inside Out” Upper Intermediate”, S. Kay, V. Jones, wyd. MacMillan, 2010 Zeszyt ćwiczeń ‘New Inside Out” Upper Intermediate”, wyd. MacMillan, 2009 Literatura uzupełniająca: Intermediate Language Practice’, Michael Vince, wyd. MacMillan Heinemann; ‘Gramatyka angielska’, Janusz Siuda, wyd. Angloman; dodatkowe materiały przygotowane przez lektora; |
Zakres tematów: |
1. Wypowiadanie się na tematy związane z pieniędzmi i biznesem (słownictwo z zakresu tematyki, kolokacje z użyciem czasowników take, have i make). 2. Opisywanie codziennych sytuacji i zdarzeń z zakresu tematów „pieniądz” i „jedzenie”, z zastosowaniem wyrażeń idiomatycznych, powiedzeń i kolokacji związanych z w/w tematem. 3. Relacjonowanie wypowiedzi innych osób (użycie mowy zależnej). 4. Opisywanie czynności hipotetycznych w odniesieniu do teraźniejszości i przeszłości (okresy warunkowe typu II, III i mieszane). 5. Dyskusja na temat „Najcenniejsza rzecz, która kupiłem/sprzedałem” na podstawie treści tekstu „What price a life?”. 6. Reakcje językowe stosowane podczas dokonywania zakupów - poszerzenie obszaru leksykalnego z zakresu nieformalnych zwrotów związanych z tematem. 7. Formułowanie spójnej wypowiedzi pisemnej - opis (zastosowanie wyrażeń czasowych np. by the time, as soon as oraz przymiotników wraz z przysłówkami wzmacniającymi przymiotniki np. absolutely , extremely efficient). 8. Wypowiadanie się na temat wyzwań i podejmowania ryzyka w życiu – analiza tekstu „Ben Saunders polar explorer”(słowotwórstwo z użyciem przedrostka self- i przyrostków: -able/-ible). 9. Opisywanie wydarzeń z przeszłości (zastosowanie czasów narracyjnych Past Simple/Past Continuous, Past Perfect/Past Perfect Continuous). 10. Dyskusja na temat osobistych wyzwań w życiu - formułowanie planów na przyszłość, wyrażanie przypuszczeń (użycie czasów przyszłych Future Continuous i Future Perfect). 11. Tworzenie i zastosowanie czasowników frazowych przy opisywaniu stanu zdrowia, zwyczajów żywieniowych i uprawiania sportu (np. cut down on, take up). 12. Opisywanie stanu zdrowia i reagowanie na informacje o chorobach i dolegliwościach- poszerzenie obszaru leksykalnego. 13. Rozwinięcie zakresu czasowników frazowych w oparciu o czasowniki: take, get, come, go, put, set. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. 9. Opisywanie wydarzeń z przeszłości (zastosowanie czasów narracyjnych Past Simple/Past Continuous, Past Perfect/Past Perfect Continuous). 10. Dyskusja na temat osobistych wyzwań w życiu - formułowanie planów na przyszłość, wyrażanie przypuszczeń (użycie czasów przyszłych Future Continuous i Future Perfect). 11. Tworzenie i zastosowanie czasowników frazowych przy opisywaniu stanu zdrowia, zwyczajów żywieniowych i uprawiania sportu (np. cut down on, take up). 12. Opisywanie stanu zdrowia i reagowanie na informacje o chorobach i dolegliwościach- poszerzenie obszaru leksykalnego. 13. Rozwinięcie zakresu czasowników frazowych w oparciu o czasowniki: take, get, come, go, put, set. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Praca własna studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów na semestr (waga 2), - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1), - za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1), - innych form pracy własnej studenta. Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) Minimum 3 testy sprawdzające (2 sprawdzające wiedzę, 1 sprawdzający umiejetności) zapowiedziane z 1-2-tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, systematyczne sprawdzanie leksyki w formie krótkich testów na początku zajęć |
Uwagi: |
PASMO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE; I ROK NAUKI JĘZYKA [WBiOŚ: Biologia II rok, Biotechnologia II rok,Ochrona Środowiska II rok; WMFiCh: Chemia, Technologia chemiczna, Informatyka stosowana, Matematyka, Biofizyka II rok, Ekonofizyka II rok, Fizyka II rok, Fizyka medyczna II rok, Fizyka techniczna II rok; WNoZ: Geografia, Geologia, Geologia stosowana; WIiNoM: Inżynieria biomedyczna, Informatyka, Inżynieria materiałowa, Mechatronika] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.