Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2] semestr letni 2015/2016
lektorat, grupa nr 5

To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom średnio zaawansowany wyższy [31-ST-L30-ANG-B2.2]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 9:40 - 11:10
sala 41
Wydział Nauk Ścisłych i Technicznych (Sosnowiec, ul. Żytnia 12) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Ewa Karolczak-Wawrzała
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

‘New Inside Out” Upper Intermediate”, S. Kay, V. Jones, wyd. MacMillan, 2010

Zeszyt ćwiczeń ‘New Inside Out” Upper Intermediate”, wyd. MacMillan, 2009

Literatura uzupełniająca:

Intermediate Language Practice’, Michael Vince, wyd. MacMillan Heinemann;

‘Gramatyka angielska’, Janusz Siuda, wyd. Angloman;

dodatkowe materiały przygotowane przez lektora;

Zakres tematów:

1. Wypowiadanie się na tematy związane z pieniędzmi i biznesem (słownictwo z zakresu tematyki, kolokacje z użyciem czasowników take, have i make).

2. Opisywanie codziennych sytuacji i zdarzeń z zakresu tematów „pieniądz” i „jedzenie”, z zastosowaniem wyrażeń idiomatycznych, powiedzeń i kolokacji związanych z w/w tematem.

3. Relacjonowanie wypowiedzi innych osób (użycie mowy zależnej).

4. Opisywanie czynności hipotetycznych w odniesieniu do teraźniejszości i przeszłości (okresy warunkowe typu II, III i mieszane).

5. Dyskusja na temat „Najcenniejsza rzecz, która kupiłem/sprzedałem” na podstawie treści tekstu „What price a life?”.

6. Reakcje językowe stosowane podczas dokonywania zakupów - poszerzenie obszaru leksykalnego z zakresu nieformalnych zwrotów związanych z tematem.

7. Formułowanie spójnej wypowiedzi pisemnej - opis (zastosowanie wyrażeń czasowych np. by the time, as soon as oraz przymiotników wraz z przysłówkami wzmacniającymi przymiotniki np. absolutely , extremely efficient).

8. Wypowiadanie się na temat wyzwań i podejmowania ryzyka w życiu – analiza tekstu „Ben Saunders polar explorer”(słowotwórstwo z użyciem przedrostka self- i przyrostków: -able/-ible).

9. Opisywanie wydarzeń z przeszłości (zastosowanie czasów narracyjnych Past Simple/Past Continuous, Past Perfect/Past Perfect Continuous).

10. Dyskusja na temat osobistych wyzwań w życiu - formułowanie planów na przyszłość, wyrażanie przypuszczeń (użycie czasów przyszłych Future Continuous i Future Perfect).

11. Tworzenie i zastosowanie czasowników frazowych przy opisywaniu stanu zdrowia, zwyczajów żywieniowych i uprawiania sportu (np. cut down on, take up).

12. Opisywanie stanu zdrowia i reagowanie na informacje o chorobach i dolegliwościach- poszerzenie obszaru leksykalnego.

13. Rozwinięcie zakresu czasowników frazowych w oparciu o czasowniki: take, get, come, go, put, set.

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

9. Opisywanie wydarzeń z przeszłości (zastosowanie czasów narracyjnych Past Simple/Past Continuous, Past Perfect/Past Perfect Continuous).

10. Dyskusja na temat osobistych wyzwań w życiu - formułowanie planów na przyszłość, wyrażanie przypuszczeń (użycie czasów przyszłych Future Continuous i Future Perfect).

11. Tworzenie i zastosowanie czasowników frazowych przy opisywaniu stanu zdrowia, zwyczajów żywieniowych i uprawiania sportu (np. cut down on, take up).

12. Opisywanie stanu zdrowia i reagowanie na informacje o chorobach i dolegliwościach- poszerzenie obszaru leksykalnego.

13. Rozwinięcie zakresu czasowników frazowych w oparciu o czasowniki: take, get, come, go, put, set.

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Praca własna studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów na semestr (waga 2),

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (waga 1),

- za aktywne uczestnictwo w zajęciach (waga 1),

- innych form pracy własnej studenta.

Skala ocen:

90 - 100 % = bdb (bardzo dobry)

84 - 89 % = db+ (dobry plus)

75 – 83 % = db (dobry)

69 - 74% = dst+ (dostateczny plus)

60 - 68% = dst (dostateczny)

Minimum 3 testy sprawdzające (2 sprawdzające wiedzę, 1 sprawdzający umiejetności) zapowiedziane z 1-2-tygodniowym wyprzedzeniem, weryfikacja form pisemnych i ustnych przygotowanych w ramach pracy własnej studenta, ocena aktywności na zajęciach, systematyczne sprawdzanie leksyki w formie krótkich testów na początku zajęć

Uwagi:

PASMO MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE; I ROK NAUKI JĘZYKA

[WBiOŚ: Biologia II rok, Biotechnologia II rok,Ochrona Środowiska II rok;

WMFiCh: Chemia, Technologia chemiczna, Informatyka stosowana, Matematyka, Biofizyka II rok, Ekonofizyka II rok, Fizyka II rok, Fizyka medyczna II rok, Fizyka techniczna II rok;

WNoZ: Geografia, Geologia, Geologia stosowana;

WIiNoM: Inżynieria biomedyczna, Informatyka, Inżynieria materiałowa, Mechatronika]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)