Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praca z dzieckiem z trudnościami wychowawczymi [06-PE-EWP-S2-19] semestr letni 2015/2016
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praca z dzieckiem z trudnościami wychowawczymi [06-PE-EWP-S2-19]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 59
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Joanna Góźdź
Literatura:

Literatura podstawowa:

Kaja B. Zarys terapii dziecka. Bydgoszcz 2001.

Mc Ginnis E., Goldstein A. P. Kształtowanie umiejętności prospołecznych małego dziecka. Profilaktyka agresji i zaburzeń zachowania w przedszkolu i przygotowaniu do szkoły. Warszawa 2003.

Molicka M., Bajki terapeutyczne. Poznań 1999.

Kratochwil S., Psychoterapia. Warszawa 1984.

Literatura uzupełniająca:

Hillenbrand C. Pedagogika zaburzeń zachowania. Gdańsk 2007.

Wolańczyk T., Komender J., Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci. Warszawa 2005.

Zakres tematów:

1. Zajęcia organizacyjne i zapoznawcze.

2. Bajki terapeutyczne i metafora

3. Malowanie 10 palcami

4. Treningi relaksacyjne

5-8. Kształtowanie umiejętności prospołecznych małego dziecka. Podsumowanie i zaliczenie.

Metody dydaktyczne:

metoda uczenia się we współpracy, dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

Znajomoćś komponentów oraz kroków uczenia się umiejętności prospołecznych - studenci przeprowadzają przygotowują i przeprowadzają zajęcia z zakresu kształtowania umiejętności prospołecznych małego dziecka (ok. 20minut) Przygotowują i oddają scenariusz zajęć (konspekt) oraz pomoce dydaktyczne. Zajęcia oraz konspekt powinny zawierać komponenty oraz kroki ćwiczenia umiejętności. Ponadto oceniana będzie jakość przygotowanych pomocy dydaktycznych i umiejętność przeprowadzenia zajęć.

Studenci opracowują indywidualny przypadek dziecka przejawiającefo trudności wychowawcze i oddają pracę w formie picemnej (2 strony A4). Praca powinna zawierać opis trudności wychowawczych i ich przyczyn oraz adekwatną propozycję pracy wychowawczej zmierzającej do przezwyciężenia trudności wraz z dokonaniem p[rognozy rozwoju dziecka.

Studenci przygotowują pisemną ewaluację zajęć uwzględniającą samoocenę udziału studenta w zajęciach, obecności na zajęciach, przejawianej aktywności, stopnia realizacji podejmowanych działań.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)