Praca z dzieckiem z trudnościami wychowawczymi [06-PE-EWP-S2-19]
semestr letni 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praca z dzieckiem z trudnościami wychowawczymi [06-PE-EWP-S2-19] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 59 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Joanna Góźdź |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Kaja B. Zarys terapii dziecka. Bydgoszcz 2001. Mc Ginnis E., Goldstein A. P. Kształtowanie umiejętności prospołecznych małego dziecka. Profilaktyka agresji i zaburzeń zachowania w przedszkolu i przygotowaniu do szkoły. Warszawa 2003. Molicka M., Bajki terapeutyczne. Poznań 1999. Kratochwil S., Psychoterapia. Warszawa 1984. Literatura uzupełniająca: Hillenbrand C. Pedagogika zaburzeń zachowania. Gdańsk 2007. Wolańczyk T., Komender J., Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci. Warszawa 2005. |
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne i zapoznawcze. 2. Bajki terapeutyczne i metafora 3. Malowanie 10 palcami 4. Treningi relaksacyjne 5-8. Kształtowanie umiejętności prospołecznych małego dziecka. Podsumowanie i zaliczenie. |
Metody dydaktyczne: |
metoda uczenia się we współpracy, dyskusja |
Metody i kryteria oceniania: |
Znajomoćś komponentów oraz kroków uczenia się umiejętności prospołecznych - studenci przeprowadzają przygotowują i przeprowadzają zajęcia z zakresu kształtowania umiejętności prospołecznych małego dziecka (ok. 20minut) Przygotowują i oddają scenariusz zajęć (konspekt) oraz pomoce dydaktyczne. Zajęcia oraz konspekt powinny zawierać komponenty oraz kroki ćwiczenia umiejętności. Ponadto oceniana będzie jakość przygotowanych pomocy dydaktycznych i umiejętność przeprowadzenia zajęć. Studenci opracowują indywidualny przypadek dziecka przejawiającefo trudności wychowawcze i oddają pracę w formie picemnej (2 strony A4). Praca powinna zawierać opis trudności wychowawczych i ich przyczyn oraz adekwatną propozycję pracy wychowawczej zmierzającej do przezwyciężenia trudności wraz z dokonaniem p[rognozy rozwoju dziecka. Studenci przygotowują pisemną ewaluację zajęć uwzględniającą samoocenę udziału studenta w zajęciach, obecności na zajęciach, przejawianej aktywności, stopnia realizacji podejmowanych działań. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.