Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium (cz.2) [06-PE-S2-OP-13.1] semestr letni 2015/2016
seminarium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium (cz.2) [06-PE-S2-OP-13.1]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Grażyna Kempa
Literatura:

J. Konarzewski: Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna. Warszawa 2000, Wyd. S i P; M. Łobocki: Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000; S. Nowak: Metodologia badań socjologicznych, Warszawa 1970; T. Pilch, T. Bauman: Zarys badań pedagogicznych, Warszawa 2001.

J. Gnitecki: Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej, Zielona Góra 1993; B. Żechowska: Wybrane metodologiczne wzory badań empirycznych, Katowice 1985.

Zakres tematów:

Przygotowanie studentów do kontynuowania prac związanych z prowadzeniem badań terenowych: ochrona danych osobowych i własności intelektualnej; przygotowanie indywidualnych planów pracy naukowej; sporządzenie narzędzi badawczych; standaryzowanie ich; postawa badawcza w terenie i stosunek do respondentów; przeprowadzenie badań empirycznych diagnostycznych; ocena naukowa uzyskanych danych; klasyfikacja i grupowanie ich; ich ocena; relacje zawartości treści w III rozdz. do uzyskanych danych empirycznych; układ treści w rozdz. empirycznym diagnostycznym; jego opracowanie; wyjaśnienia treści w rozdz. IV w kontekście literatury przedmiotu; formułowanie wniosków z badań diagnostycznych i ich ocena; ewentualne układanie narzędzi badawczych do badań uzupełniających empirycznych i ich realizacja oraz ocena; redagowanie rozdz. prognostyczno–terapeutycznego dla zaklasyfikowanych wychowanków; omówienie treści i przygotowanie Wstępu; formuła Zakończenia pracy; Bibliografia i Aneks; przedłożenie dysertacji do oceny przez poszczególnych studentów; korekty treści i uzupełnienia; przygotowanie tekstu pracy do recenzji; omówienie zakresu treści i postawa dyplomanta na egzaminie magisterskim.

Metody dydaktyczne:

Dyskusja, analiza tekstu naukowego, analiza źródeł, projektowanie badań, redagowanie tekstu naukowego

Metody i kryteria oceniania:

przygotowanie pracy magisterskiej

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)