Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia niedostosowania społecznego [06-PE-S2-R-08] semestr letni 2015/2016
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia niedostosowania społecznego [06-PE-S2-R-08]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 53
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Joanna Góźdź
Literatura:

Wolańczyk T., Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci i młodzieży szkolnej w Polsce. Akademia Medyczna: Warszawa 2002.

Ostrowska K., Psychologia resocjalizacyjna, Warszawa 2008

Namysłowska I (red.) Psychiatria dzieci i młodzieży. Warszawa 2007

Seligman M., Walker E., Rosenhan D., Psychopatologia, Poznań 2003

Bee H., Psychologia rozwoju człowieka, Poznań

Wycisk J., Ziółkowska B., Młodzież przeciwko sobie. Zaburzenia odżywiania i samouszkodzenia – jak pomóc nastolatkom w szkole. Warszawa 2010.

Babiker G., Arnold L., Autoagresja. Mowa zranionego ciała. Gdańsk 2003.

Zakres tematów:

1. Zajęcia organizacyjne. Pojęcie zaburzeń nieprzystosowawczych

2. Teoretyczne koncepcje wyjaśniające zaburzony styl funkcjonowania. Rola czynników psychicznych i środowiskowych.

3. Teoria przywiązania. Reaktywne zaburzenia przywiązania, zaburzenia selsktywności przywiązania. Lęk separacyjny

4. Fobie, lęk społeczny, mutyzm, jąkanie, tyki

5. Specyfika depresji młodzieńczej, samookaleczenia

6. Zaburzenia odżywiania

7. Zaburzenia zachowania, zaburzenia opozycyjno - buntownicze, zespół deficytu uwagi z nadruchliwością

8. Podsumowanie i zaliczenie.

Metody dydaktyczne:

dyskusja, metoda uczenia się we współpracy

Metody i kryteria oceniania:

Ocena na podstawie opisu przypadku (diagnoza pozytywna i negatywna wraz z podaniem zastosowanych metod i narzędzi diagnostycznych), analiza przyczyn niedostosowania oraz proponowane działania (max. 5 stron A4)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)