Psychologia niedostosowania społecznego [06-PE-S2-R-08]
semestr letni 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia niedostosowania społecznego [06-PE-S2-R-08] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 53 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Joanna Góźdź |
Literatura: |
Wolańczyk T., Zaburzenia emocjonalne i behawioralne u dzieci i młodzieży szkolnej w Polsce. Akademia Medyczna: Warszawa 2002. Ostrowska K., Psychologia resocjalizacyjna, Warszawa 2008 Namysłowska I (red.) Psychiatria dzieci i młodzieży. Warszawa 2007 Seligman M., Walker E., Rosenhan D., Psychopatologia, Poznań 2003 Bee H., Psychologia rozwoju człowieka, Poznań Wycisk J., Ziółkowska B., Młodzież przeciwko sobie. Zaburzenia odżywiania i samouszkodzenia – jak pomóc nastolatkom w szkole. Warszawa 2010. Babiker G., Arnold L., Autoagresja. Mowa zranionego ciała. Gdańsk 2003. |
Zakres tematów: |
1. Zajęcia organizacyjne. Pojęcie zaburzeń nieprzystosowawczych 2. Teoretyczne koncepcje wyjaśniające zaburzony styl funkcjonowania. Rola czynników psychicznych i środowiskowych. 3. Teoria przywiązania. Reaktywne zaburzenia przywiązania, zaburzenia selsktywności przywiązania. Lęk separacyjny 4. Fobie, lęk społeczny, mutyzm, jąkanie, tyki 5. Specyfika depresji młodzieńczej, samookaleczenia 6. Zaburzenia odżywiania 7. Zaburzenia zachowania, zaburzenia opozycyjno - buntownicze, zespół deficytu uwagi z nadruchliwością 8. Podsumowanie i zaliczenie. |
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, metoda uczenia się we współpracy |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena na podstawie opisu przypadku (diagnoza pozytywna i negatywna wraz z podaniem zastosowanych metod i narzędzi diagnostycznych), analiza przyczyn niedostosowania oraz proponowane działania (max. 5 stron A4) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.