Korekta zaburzeń rozwoju dziecka [06-PE-S2-WIP-11]
semestr letni 2015/2016
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Korekta zaburzeń rozwoju dziecka [06-PE-S2-WIP-11] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 61 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Anna Łobos |
Literatura: |
J. Cieszyńska, M. Korendo, Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6 roku życia, Kraków 2008. E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska, Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które rozpoczną naukę w szkole, Warszawa 2009. |
Zakres tematów: |
Omówienie podstawowych pojęć związanych z rozwojem dziecka, zaburzeniami rozwoju, klasyfikacją zaburzeń oraz teoretyczną wiedzą z zakresu terapii pedagogicznej. Omówienie rozwoju psychofizycznego małego dziecka. Narzędzia diagnostyczne. Symptomy zaburzeń w rozwoju dziecka. Omówienie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym; wczesnoszkolnym. Formy opieki psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i szkole. Pomoc uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nowoczesne metody korekty zaburzeń rozwoju dziecka. |
Metody dydaktyczne: |
jak w module |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenę końcową z modułu stanowi średnia arytmetyczna ocen . Ocena niedostateczna jest brana jako składowa do wyliczenia średniej oceny z modułu |
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.