Seminarium (cz.4) 06-PE-R-S2-12.3
semestr letni 2015/2016
seminarium,
grupa nr 2
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Seminarium (cz.4) 06-PE-R-S2-12.3 | |||
Zajęcia |
semestr letni 2015/2016 (2015/2016L)
(zakończony)
seminarium (S), grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 9 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||
Prowadzący: | Teresa Wilk | |||
Literatura: |
S. Nowak, Metodologia badań socjologicznych, PWN, Warszawa 1970. S. Nowak, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 1985. M. Łobocki, Metody i techniki badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2004. T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wyd. Akademickie Żak, Warszawa 2001. |
|||
Zakres tematów: |
Przestępczość nieletnich. Uzależnienia od alkoholu i narkotyków. Zjawiska patologii społecznej. Zagadnienia z zakresu penitencjarystyki. Profilaktyka przestępczości i profilaktyka uzależnień. Bezdomność. Funkcjonowanie placówek opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych. Problematyka dysfunkcjonalności rodziny i jej wsparcia społecznego (instytucjonalnego). |
|||
Metody dydaktyczne: |
dyskusja |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Student oddaje promotorowi gotową pracę dyplomową. Ocena wynika z oszacowania wartości czterech jej części: 1. Rozdziału teoretycznego (jakość merytoryczna), 2. Rozdziału metodologicznego (poprawność), 3. Rozdziału empirycznego (poprawność organizacji badań, właściwe wnioskowanie oraz formułowanie autorskich interpretacji pozyskanych danych), 4. Formalny kształt pracy (przypisy, dyskurs naukowy, poprawność spisu treści, bibliografii, aneksu). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.