Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium (cz.2) [06-PE-R-S2-13.1] semestr letni 2015/2016
seminarium, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium (cz.2) [06-PE-R-S2-13.1]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Danuta Raś
Literatura:

Piekarski J., Urbaniak-Zając D., Szmidt K., red. (2010). Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice, Impuls, Kraków.

Babbie E. R., (2003). Badania społeczne w praktyce, PWN ,Warszawa.

Gelb M. (1999). Myśleć jak Leonardo da Vinci. Siedem kroków do genialności na co dzień. Rebis, Poznań.

Kamiński A., (1965), Czas wolny i jego problematyka społeczno- wychowawcza, Ossolineum ,Wrocław.

Pilch T.,Bauman T., (2002) Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Żak, Warszawa.

Rubacha K.,(2008), Metodologia badań nad edukacją. Wyd. Akademickie i Profesjonalne.

Łobocki M. (2003), Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych , Impuls, Kraków.

Zakres tematów:

Problematyka dotyczy zagadnień niedostosowania społecznego , resocjalizacji oraz problemów penitencjarystyki. Studenci starają się określić problem główny i problemy szczegółowe wynikające z podjętej problematyki badawczej oraz teren badań i grupę badawczą. W tym calu studiują literaturę przedmiotu, metodologię i dokonuja operecjonalizacji posiadanej wiedzy.

Metody dydaktyczne:

Metoda problemowa, "burza pomysłów" na zajęciach oraz krytyczna analiza proponowanych rozwiązań a pracy. Równolegle go analizy problemu studenci poszukują optymalnych rozwiązań metodologicznych

Metody i kryteria oceniania:

Wzajemnej oceny dokonują studenci w trakcie zajęć, zaliczenie kursu uwzględnia stopień włożonej pracy w przygotowanie konspektu - planu pracy oraz napisania części metodologicznej i opracowania metod badawczych w oparciu o literaturę, dyskusję na zajęciach i badania pilotażowe

Uwagi:

Studenci pracują zgodnie z tematem pracy analizą własnego problemu badawczego, możliwa jest na tym etapie zmiana obszaru ( tematu) badań, jeżeli zajdzie taka potrzeba.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-8 (2025-07-09)