Seminarium (cz.2) [06-PE-R-S2-13.1]
semestr letni 2015/2016
seminarium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Seminarium (cz.2) [06-PE-R-S2-13.1] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Danuta Raś |
Literatura: |
Piekarski J., Urbaniak-Zając D., Szmidt K., red. (2010). Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice, Impuls, Kraków. Babbie E. R., (2003). Badania społeczne w praktyce, PWN ,Warszawa. Gelb M. (1999). Myśleć jak Leonardo da Vinci. Siedem kroków do genialności na co dzień. Rebis, Poznań. Kamiński A., (1965), Czas wolny i jego problematyka społeczno- wychowawcza, Ossolineum ,Wrocław. Pilch T.,Bauman T., (2002) Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Żak, Warszawa. Rubacha K.,(2008), Metodologia badań nad edukacją. Wyd. Akademickie i Profesjonalne. Łobocki M. (2003), Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych , Impuls, Kraków. |
Zakres tematów: |
Problematyka dotyczy zagadnień niedostosowania społecznego , resocjalizacji oraz problemów penitencjarystyki. Studenci starają się określić problem główny i problemy szczegółowe wynikające z podjętej problematyki badawczej oraz teren badań i grupę badawczą. W tym calu studiują literaturę przedmiotu, metodologię i dokonuja operecjonalizacji posiadanej wiedzy. |
Metody dydaktyczne: |
Metoda problemowa, "burza pomysłów" na zajęciach oraz krytyczna analiza proponowanych rozwiązań a pracy. Równolegle go analizy problemu studenci poszukują optymalnych rozwiązań metodologicznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Wzajemnej oceny dokonują studenci w trakcie zajęć, zaliczenie kursu uwzględnia stopień włożonej pracy w przygotowanie konspektu - planu pracy oraz napisania części metodologicznej i opracowania metod badawczych w oparciu o literaturę, dyskusję na zajęciach i badania pilotażowe |
Uwagi: |
Studenci pracują zgodnie z tematem pracy analizą własnego problemu badawczego, możliwa jest na tym etapie zmiana obszaru ( tematu) badań, jeżeli zajdzie taka potrzeba. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.