Zachowania komunikacyjne w mediach [02-KM-S2-026]
semestr letni 2015/2016
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Zachowania komunikacyjne w mediach [02-KM-S2-026] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 17 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzamin z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ilona Copik | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
• T. Miczka: O zmianie zachowań komunikacyjnych. Konsument w nowych sytuacjach audiowizualnych. Katowice 2002. • T. Miczka: Nowe kompetencje komunikacyjne użytkowników multimediów. W: Internet – społeczeństwo informacyjne – kultura. Red. Andrzej Kiepas, M. S. Szczepański, U. Żydek-Bednarczuk. Tychy 2006. • T. Miczka: Multimedia – „multi” w mediach. O nowych formach i wymiarach pluralizacji kultury. W: Nowe media – nowe w mediach. Red. I. Borkowskiego, A. Woźny. Wrocław 2001. • B. Bergström: Komunikacja wizualna. Warszawa 2009. • W. J. T. Mitchell: Czego chcą obrazy? Warszawa 2011. • D. Tapscott: Cyfrowa dorosłość. Jak pokolenie sieci zmienia nasz świat. Przeł. P. Cypryański. Warszawa 2010. • D. Tapscott, A. D. Williams: Wikinomia. O globalnej współpracy, która zmienia wszystko. Warszawa 2008. • M. McLuhan: Zrozumieć media. Przedłużenia człowieka. Warszawa 2004. • P. Levinson: Nowe nowe media. Warszawa 2010. • M. Lister, J. Dovey, S. Giddings, I. Grant, K. Kelly: Nowe media. Wprowadzenie. Kraków 2009 • E. T. Hall: Ukryty wymiar. Warszawa 2005. • M. Golka, Bariery w komunikowaniu i społeczeństwo (dez)informacyjne, Warszawa 2008. • J. Mikułowski Pomorski: Jak narody porozumiewają się ze sobą w komunikacji międzykulturowej i komunikowaniu medialnym. Kraków 2012. • E. Rothenbuhler: Komunikacja rytualna. Od rozmowy codziennej do ceremonii medialnej. Przeł. J. Barański. Kraków 2003. • G. Boehm, W. J. T. Mitchell, Zwrot obrazowy a zwrot ikoniczny: dwa listy, w: Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej, red. M. Boguni-Borowska, P. Sztompka, Kraków 2012. • E. T. Hall, Przestrzeń wizualna, w: Tamże. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Nowe kompetencje komunikacyjne w kulturze multimedialnej 2. Zachowania komunikacyjne w erze „nowych” i „nowych nowych” mediów 3. Komunikacja wizualna 4. Proksemika i rola zmysłów w procesie komunikacji 5. Mity i stereotypy w komunikacji 6. Rytuał a teoria komunikacji 7. Transkulturowość i transnarodowość jako płaszczyzny komunikacji |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
wykład, prezentacja multimedialna |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin pisemny 02-MO2SN-14-w_e bardzo dobry - student zna w stopniu bardzo dobrym terminologię komunikologiczną (dotyczącą funkcji, kompetencji i strategii komunikacyjnych, rodzajów interakcji, schematów porozumiewania się) na poziomie rozszerzonym, i sprawnie się nią posługuje, ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę szczegółową z zakresu zachowań komunikacyjnych, rozpoznaje podstawowe przesunięcia komunikacyjne; potrafi przeprowadzić pogłębioną analizę i interpretację zachowań komunikacyjnych; potrafi określić znaczenia różnych zachowań komunikacyjnych i omówić sposoby ich uwikłania w przemiany społeczno-kulturowe; świadomie stosuje w tych celach metody wypracowane na gruncie nauk humanistycznych i społecznych. dobry - student zna w stopniu dobrym terminologię komunikologiczną (dotyczącą funkcji, kompetencji i strategii komunikacyjnych, rodzajów interakcji, schematów porozumiewania się) na poziomie rozszerzonym, i potrafi się nią posługiwać, ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu zachowań komunikacyjnych, rozpoznaje podstawowe przesunięcia komunikacyjne; potrafi przeprowadzić analizę i interpretację zachowań komunikacyjnych, określić znaczenia różnych zachowań komunikacyjnych i omówić sposoby ich uwikłania w przemiany społeczno-kulturowe. dostateczny - student zna w większości terminologię komunikologiczną (dotyczącą funkcji, kompetencji i strategii komunikacyjnych, rodzajów interakcji, schematów porozumiewania się) na poziomie rozszerzonym, i potrafi się nią posługiwać w stopniu dostatecznym, ma ogólnikową wiedzę z zakresu zachowań komunikacyjnych, rozpoznaje podstawowe przesunięcia komunikacyjne; potrafi przeprowadzić analizę i interpretację zachowań komunikacyjnych, określić znaczenia różnych zachowań komunikacyjnych i omówić sposoby ich uwikłania w przemiany społeczno-kulturowe z pomocą nauczyciela. niedostateczny - student nie ma wiedzy z zakresu zachowań komunikacyjnych, nie potrafi przeprowadzić ich analizy i interpretacji, nie zna terminologii i nie potrafi się nią posługiwać. 15 godz. wykładu, 45 godz. pracy własnej studenta |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.