Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.2] semestr letni 2015/2016
lektorat, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.2]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 8:15 - 9:45
sala 107
Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: 22
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Iwona Mrozińska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Podręcznik: Jones, C, Bastow, T, Jeffries, A (2010). New Inside Out, Advanced, Macmillan.

Literatura uzupełniająca:

1. Mann, M & Taylore-Knowles, S (2006). Destination C1 & C2, Macmillan Publishers Limited.

2. Swan, M & Walter, C (2011). Oxford English Grammar Course. Advanced, Oxford University Press.

3. Matasek, M (2003). Słownictwo angielskie dla zaawansowanych, Handybooks.

4. Matasek, M (2003). Gramatyka angielska dla zaawansowanych, Handybooks.

5. Wright, J (2000). Idioms organiser, LTP Language.

6. Foley, M, Hall, D (2005). Advanced Learners’ Grammar, Longman.

Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora.

Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33

E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134

Niektóre źródła internetowe:

- http://podcasts.ox.ac.uk

- http://www.bbc.co.uk

- http://www.agendaweb.org/videos/videos-english.html

- http://www.english-4u.de/grammar_exercises.htm

- http://www.ted.com/

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (New Inside Out Advanced Macmillan):

1. Wyrażanie opinii na temat miejsca zamieszkania i zalet mieszkania w stolicy kraju (zastosowanie strategii typu hedging- dystansowania się wobec formułowanych opinii przy pomocy wyrażeń: „it seems, it appears, there is no/some/little doubt, it is believed).

2. Dyskusja na temat fragmentów przewodnika z zastosowaniem inwersji po negatywnych wyrażeniach przysłówkowych np. Hardly did I know…; Under no circumstances can you…); omawianie zalet wybranego miasta jako potencjalnej atrakcji turystycznej z zastosowaniem przymiotników: soaring, tacky; wyrażeń idiomatyczne: fall prey to) nawiązujących do tematu.

3. Wypowiadanie się na temat sposobów spędzania wieczoru poza domem w swoim miejscu zamieszkania w oparciu o tekst „Leicester Square” oraz potencjalnych zagrożeń związanych z mieszkaniem w dużym mieście.

4. Rozmowa na temat nowoczesnej architektury miejskiej na podstawie ilustracji i przedstawionych opinii (akcentowanie istotnych informacji z zastosowaniem konstrukcji emfatycznych, np. inwersji lub zdań typu „cleft”).

5. Wzbogacenie leksyki o wyrażenia frazeologiczne oparte na słowach „city” i „urban”.

6. Dyskusja na temat wydarzeń o życia sławnych ludzi w oparciu o tekst (Michael Jackson); opowiadanie o niedawno zasłyszanych historiach.

7. Przedstawianie planów i zamierzeń z perspektywy przeszłości (np. struktury: „He was to become, He was to have given).

8. Rozwijanie umiejętności narracyjnych - opisywanie ulubionej historii; opowiadanie o bajce, książce, filmie lub programie telewizyjnym, z zastosowaniem zwrotów frazeologicznych skonstruowanych na bazie słów: „story” i „tale”.

9. Dyskutowanie na temat oszustwa z wykorzystaniem kolokacji i czasowników frazowych z zakresu tematu (np. „nabrać kogoś”).

10. Dyskusja na temat poczucia humoru różnych nacji (stosowanie znaczników dyskursu np. particularly, at any rate).

11. Doskonalenie reakcji językowych - wyrażanie zdziwienia, zainteresowania lub współczucia.

12. Doskonalenie wypowiedzi pisemnej - konstruowanie form narracyjnych z uwzględnieniem właściwej stylistyki.

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach.

• Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video.

Metody dydaktyczne:

Metody prowadzenia zajęć:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

liczba godzin pracy własnej studenta:30

Opis pracy własnej studenta:

Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie się do testów sprawdzających.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia

i koniecznością powtórzenia modułu.

Oceną końcową jest średnia ważona ocen:

- z minimum 3 testów na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2)

- z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (np. prezentacja, waga 1)

- z krótkich testów leksykalnych (waga 1)

- z krótkich prac pisemnych (tematyka i formy podane w treściach, waga 1),

- innych form pracy własnej studenta

Skala ocen:

90-100% = bdb ( bardzo dobry)

84-89% = db+ ( dobry plus)

75-83% = db ( dobry)

69-74% = dst+ ( dostateczny plus)

60-68% = dst ( dostateczny)

0-59% = ndst ( niedostateczny)

Uwagi:

PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK NAUKI JĘZYKA

[WFil: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Komunikacja promocyjna i kryzysowa, Kulturoznawstwo, Sztuka pisania;

WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna;

WPiPs: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Psychologia;

WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość;

WRiTv: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria;

WTl: I rok Nauki o rodzinie, I i II rok Teologia, I i II rok Teologia pastoralna;

SzZ: Zarządzanie]

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)