Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.2]
semestr letni 2015/2016
lektorat,
grupa nr 4
Przedmiot: | Język angielski - poziom zaawansowany [31-ST-L30-ANG-C1.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy poniedziałek, 8:15 - 9:45
sala 107 Wydział Nauk Społecznych (Katowice, ul. Grażyńskiego 53) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 22 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Iwona Mrozińska |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Podręcznik: Jones, C, Bastow, T, Jeffries, A (2010). New Inside Out, Advanced, Macmillan. Literatura uzupełniająca: 1. Mann, M & Taylore-Knowles, S (2006). Destination C1 & C2, Macmillan Publishers Limited. 2. Swan, M & Walter, C (2011). Oxford English Grammar Course. Advanced, Oxford University Press. 3. Matasek, M (2003). Słownictwo angielskie dla zaawansowanych, Handybooks. 4. Matasek, M (2003). Gramatyka angielska dla zaawansowanych, Handybooks. 5. Wright, J (2000). Idioms organiser, LTP Language. 6. Foley, M, Hall, D (2005). Advanced Learners’ Grammar, Longman. Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora. Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język angielski: http://el.us.edu.pl/upgow/course/view.php?id=134 Niektóre źródła internetowe: - http://podcasts.ox.ac.uk - http://www.bbc.co.uk - http://www.agendaweb.org/videos/videos-english.html - http://www.english-4u.de/grammar_exercises.htm - http://www.ted.com/ |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (New Inside Out Advanced Macmillan): 1. Wyrażanie opinii na temat miejsca zamieszkania i zalet mieszkania w stolicy kraju (zastosowanie strategii typu hedging- dystansowania się wobec formułowanych opinii przy pomocy wyrażeń: „it seems, it appears, there is no/some/little doubt, it is believed). 2. Dyskusja na temat fragmentów przewodnika z zastosowaniem inwersji po negatywnych wyrażeniach przysłówkowych np. Hardly did I know…; Under no circumstances can you…); omawianie zalet wybranego miasta jako potencjalnej atrakcji turystycznej z zastosowaniem przymiotników: soaring, tacky; wyrażeń idiomatyczne: fall prey to) nawiązujących do tematu. 3. Wypowiadanie się na temat sposobów spędzania wieczoru poza domem w swoim miejscu zamieszkania w oparciu o tekst „Leicester Square” oraz potencjalnych zagrożeń związanych z mieszkaniem w dużym mieście. 4. Rozmowa na temat nowoczesnej architektury miejskiej na podstawie ilustracji i przedstawionych opinii (akcentowanie istotnych informacji z zastosowaniem konstrukcji emfatycznych, np. inwersji lub zdań typu „cleft”). 5. Wzbogacenie leksyki o wyrażenia frazeologiczne oparte na słowach „city” i „urban”. 6. Dyskusja na temat wydarzeń o życia sławnych ludzi w oparciu o tekst (Michael Jackson); opowiadanie o niedawno zasłyszanych historiach. 7. Przedstawianie planów i zamierzeń z perspektywy przeszłości (np. struktury: „He was to become, He was to have given). 8. Rozwijanie umiejętności narracyjnych - opisywanie ulubionej historii; opowiadanie o bajce, książce, filmie lub programie telewizyjnym, z zastosowaniem zwrotów frazeologicznych skonstruowanych na bazie słów: „story” i „tale”. 9. Dyskutowanie na temat oszustwa z wykorzystaniem kolokacji i czasowników frazowych z zakresu tematu (np. „nabrać kogoś”). 10. Dyskusja na temat poczucia humoru różnych nacji (stosowanie znaczników dyskursu np. particularly, at any rate). 11. Doskonalenie reakcji językowych - wyrażanie zdziwienia, zainteresowania lub współczucia. 12. Doskonalenie wypowiedzi pisemnej - konstruowanie form narracyjnych z uwzględnieniem właściwej stylistyki. • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. • Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Metody prowadzenia zajęć: Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. liczba godzin pracy własnej studenta:30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list ). Przygotowywanie się do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) (waga 2) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych (np. prezentacja, waga 1) - z krótkich testów leksykalnych (waga 1) - z krótkich prac pisemnych (tematyka i formy podane w treściach, waga 1), - innych form pracy własnej studenta Skala ocen: 90-100% = bdb ( bardzo dobry) 84-89% = db+ ( dobry plus) 75-83% = db ( dobry) 69-74% = dst+ ( dostateczny plus) 60-68% = dst ( dostateczny) 0-59% = ndst ( niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK NAUKI JĘZYKA [WFil: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Komunikacja promocyjna i kryzysowa, Kulturoznawstwo, Sztuka pisania; WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WPiPs: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Psychologia; WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość; WRiTv: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria; WTl: I rok Nauki o rodzinie, I i II rok Teologia, I i II rok Teologia pastoralna; SzZ: Zarządzanie] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.