Język francuski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-FRAN-B1.2]
semestr letni 2015/2016
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język francuski - poziom średnio zaawansowany [31-ST-L30-FRAN-B1.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każda środa, 10:10 - 11:40
sala 3.20 Wydział Prawa i Administracji (Katowice, ul. Bankowa 11b) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 7 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Agata Adamczyk-Gzara |
Literatura: |
Literatura uzupełniająca Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język francuski: http://el.us.edu.pl/upgow/enrol/index.php?id=138„Gramatyka francuska dla młodzieży” Bescherelle Junior, opracowanie zbiorowe, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN; „Vocabulaire progressif du français – Niveau intermédiaire”, Claire Miquel, wyd. CLE International 2010 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Platforma e-learningowa Moodle |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (Alter Ego B1, Hachette) 1. Opisywanie wspomnień związanych z poprzednimi cyklami kształcenia ( leksyka: wspomnienia, mnemotechniki; gramatyka: użycie czasów przeszłych) 2. Opisywanie uczuć i stanów w kontekście wspomnień 3. Dokonywanie opisu systemu szkolnictwa we Francji ( leksyka: system szkolnictwa; kierunki studiów; gramatyka: zgodność czasów) 4. Określanie formalności związanych z przyjęciem na studia, zgłaszanie kandydatury (leksyka: administracja uczelni, język pisany: wypełnianie formularza) 5. Relacjonowanie przebiegu ścieżki zawodowej ( leksyka: kariera, przebieg pracy zawowodej; gramatyka: czasy przeszłe - rozwinięcie; uzgadnianie participe passé) 6. Wyrażanie aprobaty/sprzeciwu ( leksyka: koszty studiowania; gramatyka: konstrukcje związane z wyrażaniem sprzeciwu/ aprobaty) 7. Określanie źródeł informacji ( leksyka: prasa) 8. Redagowanie korespondencji i organizacja wypowiedzi pisemnej udzielającej informacji, relacjonującej wydarzenie 9. Odczytywanie, komentowanie i redagowanie nagłówków prasowych (gramatyka: zdanie nominalne, strona bierna) 10. Odczytywanie tekstów narracyjnych ( leksyka: prasowa kronika kryminalna, gramatyka: konstrukcje przyczynowo-skutkowe) 11. Relacjonowanie wydarzeń medialnych, wyrażanie hipotezy ( gramatyka: stosowanie trybu conditionnel passé) Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK NAUKI JĘZYKA [WFil: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Kulturoznawstwo, Sztuka pisania; WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WPiA: Administracja, Prawo Przedsiębiorczość; WRiTv: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia, Reżyseria] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.