Język niemiecki - poziom podstawowy [31-ST-L30-NIEM-A2.2]
semestr letni 2015/2016
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język niemiecki - poziom podstawowy [31-ST-L30-NIEM-A2.2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
każdy czwartek, 13:30 - 15:00
sala 2.25 Wydział Prawa i Administracji (Katowice, ul. Bankowa 11b) jaki jest adres? |
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 11 |
Limit miejsc: | 22 |
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu |
Prowadzący: | Jerzy Gzara |
Literatura: |
literatura uzupełniająca Kurs językowy zamieszczony na platformie UPGOW: http://el.us.edu.pl/upgow/course/index.php?categoryid=33 E-lektorat – język niemiecki http://el.us.edu.pl/upgow/enrol/index.php?id=139 „Nowe repetytorium z gramatyki języka niemieckiego”, Stanisław Bęza, wyd. Wydawnictwo Szkolne PWN, 1998; „Wielki słownik polsko-niemiecki, niemiecko-polski” – wyd. Langenscheidt, 2005, „PONS Groβwörterbuch – Deutsch als Fremdsprache” – wyd. Ernst Klett Sprachen GmbH, Stuttgart, 2004 Dodatkowe materiały przygotowane przez lektora Materiały na platformie e-learningowej Moodle |
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 3-4 podręcznika podstawowego (“Deutsch als Fremdsprache” A2) 1. Rozumienie krótkich tekstów prasowych (leksyka: miasto i jego historia, gramatyka: zdania podrzędnie złożone z „weil” i „dass”) 2. Odczytywanie danych statystycznych (leksyka: słownictwo związane ze studiowaniem za granicą) 3. Opisywanie dnia codziennego w obcym mieście (leksyka: czynności dnia codziennego, gramatyka: wybrane czasowniki zwrotne) 4. Określanie zadań członka wspólnoty mieszkaniowej (odpowiadanie na pytania, reagowanie na wypowiedzi) 5. Formułowanie krótkich wypowiedzi pisemnych opisujących codzienne czynności (gramatyka: końcówki przymiotnika po „ein-”, „kein-”,„mein-”, odmiana przymiotnika z rodzajnikiem określonym) 6. Odmiany języka i rejestry językowe 7. Opisywanie doświadczeń studenta w obcym mieście (leksyka: wyrażanie opinii) 8. Zapoznanie się z podstawową terminologią związaną z komputerem (leksyka: komputer i internet) 9. Przyswajanie i utrwalanie słownictwa związanego z operacjami bankowymi on-line, zakładaniem konta drogą mailową, wypełnianiem formularza bankowego (leksyka: bankowość on-line; gramatyka: zdania podrzędnie złożone z „wenn” i „als”) 10. Dokonywanie operacji w banku, zakładanie konta, dokonywanie przelewu 11. Opisywanie zdarzeń w przeszłości, zgłaszanie popełnienia przestępstwa, wypełnianie formularza (gramatyka: czas przeszły Präteritum wybranych czasowników, zdania pytające) 12. Opisywanie sekwencji zdarzeń przeszłych (leksyka: biuro rzeczy znalezionych, wyrażanie podziękowań w formie pisemnej i ustnej) Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w formie pisemnej i/lub ustnej na tematy poruszane na zajęciach. Rozwijanie umiejętności rozumienia tekstu pisanego oraz słuchanego, z wykorzystaniem materiałów audio i video. |
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej (w tym np. pracy w grupach, metody projektowej, prezentacji, webquest, case study) oraz z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Opis pracy własnej studenta: Praca z podręcznikiem, słownikiem, ćwiczeniami, literaturą uzupełniającą, źródłami internetowymi, materiałami na platformie e-learningowej. Przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych nabytych w trakcie zajęć. Przygotowywanie form ustnych i pisemnych (na przykład projekt, prezentacja, dialog, list). Przygotowywanie do testów sprawdzających. |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach jest warunkiem uzyskania zaliczenia. Nieobecność studenta na zajęciach w wymiarze 60% i więcej skutkuje nieuzyskaniem zaliczenia i koniecznością powtórzenia modułu. Oceną końcową jest średnia ważona ocen: - z minimum 3 testów śródsemestralnych na semestr (umiejętnościowych i wiedzowych) ( waga 2) - z wypowiedzi ustnych i prac pisemnych ( waga 1) - innych form pracy własnej studenta Skala ocen: 90 - 100 % = bdb (bardzo dobry) 84 - 89 % = db+ (dobry plus) 75 – 83 % = db (dobry) 69 - 74% = dst+ (dostateczny plus) 60 - 68% = dst (dostateczny) 59 – 0% = ndst (niedostateczny) |
Uwagi: |
PASMO HUMANISTYCZNO - SPOŁECZNE; I ROK NAUKI JĘZYKA [WFil: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo, Filologia polska, Informacja w instytucjach e-społeczeństwa, Kultury mediów, Kulturoznawstwo, Sztuka pisania WNS: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe, Doradztwo filozoficzne i coaching, Dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Doradztwo polityczne i publiczne, Filozofia, Historia, Historia sztuki, Politologia, Stosowane nauki społeczne, Socjologia, Praca socjalna, Turystyka historyczna; WPiP: Psychologia, Pedagogika, Pedagogika specjalna; WPiA: Administracja, Prawo, Przedsiębiorczość; WTl: Nauki o rodzinie, Teologia, Teologia pastoralna] |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.