Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język francuski - poziom początkujący [31-NS-L30-FR-A1.1] semestr letni 2015/2016
lektorat, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język francuski - poziom początkujący [31-NS-L30-FR-A1.1]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, piątek (niestandardowa częstotliwość), 14:55 - 16:25
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 5
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Agata Adamczyk-Gzara
Literatura:

Literatura obowiązkowa

„Alter Ego A1” Annie Berthet i inni, wyd. Hachette 2006

Literatura uzupełniająca

„Gramatyka francuska dla młodzieży" - Bescherelle Junior WS PWN Warszawa 2001

Kurs e-learningowy: adres strony www zajęć

http://el2.us.edu.pl/wpia

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie transkrypcji fonetycznej (alfabet, fonetyka, akcent, literowanie)

2. Autoprezentacja ( formuły powitań i pożegnań, określanie narodowości; gramatyka: zaimki osobowe w funkcji podmiotu, czasowniki avoir, être, s’appeler, negacja, zdanie oznajmujące, czasowniki zwrotne)

3. Określanie miejsca i czasu wydarzeń (leksyka: pory dnia, dni tygodnia, miesiące; gramatyka: negacja, rzeczownik, rodzajnik określony, wyrażenia czasowe)

4. Zasięganie informacji ( gramatyka: rodzajnik nieokreślony, liczebniki, pytania o rozstrzygnięcie, opuszczanie rodzajnika, przymiotniki pytające, przymiotniki dzierżawcze, konstrukcje pytań otwartych)

5. Udzielanie informacji/ wypełnianie formularza ( podawanie namiarów, redagowanie i odczytywanie wizytówki, leksyka: nazwy zawodów; gramatyka: szyk zdania oznajmującego, liczebniki główne)

6. Określanie miejsca pochodzenia (leksyka: kraje/regiony geograficzne/miasta; gramatyka: odmiana czasowników 1 grupy w czasie teraźniejszym trybu oznajmującego, przyimki w połączeniu z nazwami geograficznymi)

7. Określanie miejsca Francji w Europie ( symbole narodowe, stereotypy)

8. Opisywanie krajobrazu miejskiego (leksyka: elementy krajobrazu miejskiego; gramatyka: stosowanie rodzajnika określonego/nieokreślonego, rodzajnik ściągnięty, przysłówki i wyrażenia przysłówkowe określające miejsce)

8. Pytanie o przyczynę, wyjaśnianie przyczyny (gramatyka: wyrażenie „il y a”, typy zdań pytajnych)

9. Zasięganie informacji o warunkach pobytu, rezerwacja pokoju hotelowego ( leksyka: słownictwo hotelowe, gramatyka: pytania zamknięte, czasowniki 3. grupy)

10. Wskazywanie trasy ( leksyka: elementy mapy miasta, gramatyka: czasowniki związane z przemieszczaniem się i wskazywanie trasy)

10. Redagowanie kartki z podróży (nagłówki i formuły grzecznościowe, formuły związane z krótkimi formami korespondencji; gramatyka: przymiotniki wskazujące)

11. Opisywanie zjawisk meteorologicznych (leksyka: konstrukcje związane z wyrażaniem opinii, słownictwo związane z opisem pogody);

12. Określanie miejsca pochodzenia i przeznaczenia (przyimki stosowane w określaniu miejsca pochodzenia i przeznaczenia, czasowniki 2. grupy i ich konstrukcje)

13. Opisywanie czynności związanych z aktywnym wypoczynkiem ( leksyka: sport i wakacyjne aktywności; gramatyka: konstrukcje czasownikowe pratiquer /faire )

14. Opisywanie atrakcji Paryża ( liczebniki porządkowe, Paryż -reprezentatywne miejsca)

15. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Liczba godzin pracy własnej studenta: 30

Realizacja kursu zdalnego na platformie elearningowej http://el2.us.edu.pl/wpia (kurs: „FRAN PR A1 semestr 2 ( rok II)”) w trybie asynchronicznym i synchronicznym: wykonywanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych, przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych, przygotowywanie form pisemnych.

Metody i kryteria oceniania:

Uzyskanie minimum 51% punktów za wszystkie zadania na platformie elearningowej oraz zaliczenie testu końcowego obejmującego zagadnienia leksykalno-gramatyczne zgodnie z treściami zajęć.

Skala ocen:

91-100% = bdb ( bardzo dobry)

81-90% = db+ ( dobry plus)

71-80% = db ( dobry)

61-70% = dst+ ( dostateczny plus)

51-60% = dst ( dostateczny)

50-0% = ndst (niedostateczny)

Uwagi:

Wydział Prawa i Administracji - PRAWO - ROK I; semestr 2

Terminy zjazdów: 04.03 godz.: 14:55 - 16:25; 22.04, godz.: 14:55 - 16:25; 10.06 godz.: 13:05 - 14:35

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)