Język francuski - poziom początkujący [31-NS-L30-FR-A1.1]
semestr letni 2015/2016
lektorat,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język francuski - poziom początkujący [31-NS-L30-FR-A1.1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, piątek (niestandardowa częstotliwość), 14:55 - 16:25
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agata Adamczyk-Gzara | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa „Alter Ego A1” Annie Berthet i inni, wyd. Hachette 2006 Literatura uzupełniająca „Gramatyka francuska dla młodzieży" - Bescherelle Junior WS PWN Warszawa 2001 Kurs e-learningowy: adres strony www zajęć http://el2.us.edu.pl/wpia |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie transkrypcji fonetycznej (alfabet, fonetyka, akcent, literowanie) 2. Autoprezentacja ( formuły powitań i pożegnań, określanie narodowości; gramatyka: zaimki osobowe w funkcji podmiotu, czasowniki avoir, être, s’appeler, negacja, zdanie oznajmujące, czasowniki zwrotne) 3. Określanie miejsca i czasu wydarzeń (leksyka: pory dnia, dni tygodnia, miesiące; gramatyka: negacja, rzeczownik, rodzajnik określony, wyrażenia czasowe) 4. Zasięganie informacji ( gramatyka: rodzajnik nieokreślony, liczebniki, pytania o rozstrzygnięcie, opuszczanie rodzajnika, przymiotniki pytające, przymiotniki dzierżawcze, konstrukcje pytań otwartych) 5. Udzielanie informacji/ wypełnianie formularza ( podawanie namiarów, redagowanie i odczytywanie wizytówki, leksyka: nazwy zawodów; gramatyka: szyk zdania oznajmującego, liczebniki główne) 6. Określanie miejsca pochodzenia (leksyka: kraje/regiony geograficzne/miasta; gramatyka: odmiana czasowników 1 grupy w czasie teraźniejszym trybu oznajmującego, przyimki w połączeniu z nazwami geograficznymi) 7. Określanie miejsca Francji w Europie ( symbole narodowe, stereotypy) 8. Opisywanie krajobrazu miejskiego (leksyka: elementy krajobrazu miejskiego; gramatyka: stosowanie rodzajnika określonego/nieokreślonego, rodzajnik ściągnięty, przysłówki i wyrażenia przysłówkowe określające miejsce) 8. Pytanie o przyczynę, wyjaśnianie przyczyny (gramatyka: wyrażenie „il y a”, typy zdań pytajnych) 9. Zasięganie informacji o warunkach pobytu, rezerwacja pokoju hotelowego ( leksyka: słownictwo hotelowe, gramatyka: pytania zamknięte, czasowniki 3. grupy) 10. Wskazywanie trasy ( leksyka: elementy mapy miasta, gramatyka: czasowniki związane z przemieszczaniem się i wskazywanie trasy) 10. Redagowanie kartki z podróży (nagłówki i formuły grzecznościowe, formuły związane z krótkimi formami korespondencji; gramatyka: przymiotniki wskazujące) 11. Opisywanie zjawisk meteorologicznych (leksyka: konstrukcje związane z wyrażaniem opinii, słownictwo związane z opisem pogody); 12. Określanie miejsca pochodzenia i przeznaczenia (przyimki stosowane w określaniu miejsca pochodzenia i przeznaczenia, czasowniki 2. grupy i ich konstrukcje) 13. Opisywanie czynności związanych z aktywnym wypoczynkiem ( leksyka: sport i wakacyjne aktywności; gramatyka: konstrukcje czasownikowe pratiquer /faire ) 14. Opisywanie atrakcji Paryża ( liczebniki porządkowe, Paryż -reprezentatywne miejsca) 15. Doskonalenie wymowy, intonacja i akcent zdaniowy, łączenie słów |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Liczba godzin pracy własnej studenta: 30 Realizacja kursu zdalnego na platformie elearningowej http://el2.us.edu.pl/wpia (kurs: „FRAN PR A1 semestr 2 ( rok II)”) w trybie asynchronicznym i synchronicznym: wykonywanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych, przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych, przygotowywanie form pisemnych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uzyskanie minimum 51% punktów za wszystkie zadania na platformie elearningowej oraz zaliczenie testu końcowego obejmującego zagadnienia leksykalno-gramatyczne zgodnie z treściami zajęć. Skala ocen: 91-100% = bdb ( bardzo dobry) 81-90% = db+ ( dobry plus) 71-80% = db ( dobry) 61-70% = dst+ ( dostateczny plus) 51-60% = dst ( dostateczny) 50-0% = ndst (niedostateczny) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Wydział Prawa i Administracji - PRAWO - ROK I; semestr 2 Terminy zjazdów: 04.03 godz.: 14:55 - 16:25; 22.04, godz.: 14:55 - 16:25; 10.06 godz.: 13:05 - 14:35 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.