Język angielski - poziom podstawowy [31-NS-L30-AG-A2.1]
semestr letni 2015/2016
lektorat,
grupa nr 3
Przedmiot: | Język angielski - poziom podstawowy [31-NS-L30-AG-A2.1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 8:15 - 9:45
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie z modułu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Jakubiec-Bontko | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Richard Acklam, Araminta Crace „TOTAL ENGLISH”(poziom pre-intermediate), Pearson/Longman 2006, Students’ Book, Workbook Kurs elearningowy na platformie elearningowej SPNJO: kurs: „ANG PRAWO A2 KURS 3 MODUŁ 1(2)”) http://el.us.edu.pl/spnjo http://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=100 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-5 podręcznika podstawowego (Total English Pre-intermediate) Zagadnienia leksykalne i gramatyczne: 1. Wypowiadanie się na temat rutynowych czynności życiowych i ich częstotliwości (wyrażenia służące do opisywania upodobań). 2. Omawianie znaczenia snu i problemów z nim związanych (czas Present Simple, przysłówki częstotliwości). 3. Opisywanie czynności wykonywanych w danej chwili, opis obrazka (zastosowanie czasu Present Continuous). 4. Zabieranie głosu na temat roli muzyki w życiu człowieka (leksyka z dziedziny muzyki, czas Past Simple, określenia czasu w przeszłości). 5. Dyskusja na temat leczniczych walorów muzyki na podstawie tekstu (wyrażenia so i neither). 6. Prezentowanie osobistych osiągnięć i doświadczeń (zastosowanie czasu Present Perfect Simple). 7. Omawianie preferencji żywieniowych, zapoznanie się z kuchnią szefa celebryty (leksyka związana z jedzeniem,‘going to’ jako forma wyrażania przyszłości). 8. Słuchanie rozmowy na temat filmu ( zdania przydawkowe określone). 9. Rozmowy o ulubionych potrawach na podstawie tekstu (czasowniki wyrażające czynności zmysłów, zastosowanie czasu Present Continuous dla wyrażenia przyszłości). 10. Wypowiadanie się na temat sportów i zajęć ekstremalnych (wyrażenia określające stany fizyczne i psychiczne w sytuacjach trudnych, stopniowanie przymiotników w stopniu wyższym) 11. Dyskusja na temat szkoły przetrwania na podstawie wysłuchanych wypowiedzi (słownictwo określające predyspozycje do życia w sytuacjach ekstremalnych, stopniowanie przymiotników w stopniu najwyższym). 12. Ćwiczenie umiejętności okazywania uprzejmości (budowa pytań pośrednich). 13. Omawianie etapów życiowych - od narodzin do późnej starości. 14. Słownictwo określające różne fazy życia, zastosowanie czasowników modalnych ‘should, can, have to’). 15. Wypowiadanie się na temat przyjaźni i utrzymywaniu długotrwałych kontaktów, układanie profilu osobistego (słownictwo z zakresu przyjaźni i utrzymywaniu kontaktów). 16. Rozmowy na temat problemu starzenia się i ludzi w podeszłym wieku (leksyka dotycząca zwyczajów, czasownik ‘used to’). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej oraz przede wszystkim z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość. Realizacja kursu zdalnego na platformie elearningowej http://el.us.edu.pl/spnjo (kurs: „ANG PRAWO A2 KURS 3 MODUŁ 1(2)”) w trybie asynchronicznym i synchronicznym: wykonywanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych, przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych, przygotowywanie form pisemnych: esej i/lub list, wypowiedzi ustnych w formie nagrania, prowadzenie rozmów w formie „czatu” oraz wypowiedzi na „forum”. Praca z zalecanym podręcznikiem Richard Acklam, Araminta Crace „TOTAL ENGLISH”(poziom pre-intermediate) i inną literaturą uzupełniającą wskazaną przez lektora. Przygotowanie do testu końcowego z zakresu leksykalno-gramatycznego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treściach zajęć. Skala ocen: 91-100% = bdb ( bardzo dobry) 81-90% = db+ ( dobry plus) 71-80% = db ( dobry) 61-70% = dst+ ( dostateczny plus) 51-60% = dst ( dostateczny) Na ocenę dostateczną student musi uzyskać minimum 51% punktów za wszystkie zadania na platformie elearningowej oraz zaliczyć test końcowy obejmujący zagadnienie leksykalno-gramatyczne zgodnie z treściami w podręczniku (units 1-5). Sprawdzanie zadań pisemnych oraz nagrań dokonywanych przez studenta na platformie elearningowej, rozmowy w formie „czatu”, aktywny udział w zajęciach kontaktowych, kolokwium na zakończenie semestru. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Wydział Prawa i Administracji - PRAWO - ROK I; semestr 2 Terminy zjazdów: 28.02 godz.: 8:15 - 9:45; 17.04 godz.: 13:05 - 14:35; 05.06 godz.: 13:05 - 14:35 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.