Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski - poziom podstawowy [31-NS-L30-AG-A2.1] semestr letni 2015/2016
lektorat, grupa nr 3

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Język angielski - poziom podstawowy [31-NS-L30-AG-A2.1]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
lektorat [Lekt], grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 8:15 - 9:45
(sala nieznana)
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie z modułu
Prowadzący: Joanna Jakubiec-Bontko
Literatura:

Richard Acklam, Araminta Crace „TOTAL ENGLISH”(poziom pre-intermediate), Pearson/Longman 2006, Students’ Book, Workbook

Kurs elearningowy na platformie elearningowej SPNJO:

kurs: „ANG PRAWO A2 KURS 3 MODUŁ 1(2)”)

http://el.us.edu.pl/spnjo

http://el.us.edu.pl/spnjo/course/view.php?id=100

Zakres tematów:

Rozwijanie struktur leksykalno-gramatycznych oraz umiejętności komunikacyjnych z zakresu języka ogólnego w oparciu o materiał zawarty w rozdziałach 1-5 podręcznika podstawowego (Total English Pre-intermediate)

Zagadnienia leksykalne i gramatyczne:

1. Wypowiadanie się na temat rutynowych czynności życiowych i ich częstotliwości (wyrażenia służące do opisywania upodobań).

2. Omawianie znaczenia snu i problemów z nim związanych (czas Present Simple, przysłówki częstotliwości).

3. Opisywanie czynności wykonywanych w danej chwili, opis obrazka (zastosowanie czasu Present Continuous).

4. Zabieranie głosu na temat roli muzyki w życiu człowieka (leksyka z dziedziny muzyki, czas Past Simple, określenia czasu w przeszłości).

5. Dyskusja na temat leczniczych walorów muzyki na podstawie tekstu (wyrażenia so i neither).

6. Prezentowanie osobistych osiągnięć i doświadczeń (zastosowanie czasu Present Perfect Simple).

7. Omawianie preferencji żywieniowych, zapoznanie się z kuchnią szefa celebryty (leksyka związana z jedzeniem,‘going to’ jako forma wyrażania przyszłości).

8. Słuchanie rozmowy na temat filmu ( zdania przydawkowe określone).

9. Rozmowy o ulubionych potrawach na podstawie tekstu (czasowniki wyrażające czynności zmysłów, zastosowanie czasu Present Continuous dla wyrażenia przyszłości).

10. Wypowiadanie się na temat sportów i zajęć ekstremalnych (wyrażenia określające stany fizyczne i psychiczne w sytuacjach trudnych, stopniowanie przymiotników w stopniu wyższym)

11. Dyskusja na temat szkoły przetrwania na podstawie wysłuchanych wypowiedzi (słownictwo określające predyspozycje do życia w sytuacjach ekstremalnych, stopniowanie przymiotników w stopniu najwyższym).

12. Ćwiczenie umiejętności okazywania uprzejmości (budowa pytań pośrednich).

13. Omawianie etapów życiowych - od narodzin do późnej starości.

14. Słownictwo określające różne fazy życia, zastosowanie czasowników modalnych ‘should, can, have to’).

15. Wypowiadanie się na temat przyjaźni i utrzymywaniu długotrwałych kontaktów, układanie profilu osobistego (słownictwo z zakresu przyjaźni i utrzymywaniu kontaktów).

16. Rozmowy na temat problemu starzenia się i ludzi w podeszłym wieku (leksyka dotycząca zwyczajów, czasownik ‘used to’).

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia przedmiotowe przy zastosowaniu komunikacyjnego podejścia w nauczaniu języka obcego z udziałem pracy własnej studenta. Ćwiczenia prowadzone są z wykorzystaniem metody aktywizującej oraz przede wszystkim z zastosowaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Realizacja kursu zdalnego na platformie elearningowej http://el.us.edu.pl/spnjo (kurs: „ANG PRAWO A2 KURS 3 MODUŁ 1(2)”) w trybie asynchronicznym i synchronicznym: wykonywanie ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych, przyswajanie i utrwalanie kompetencji językowych, przygotowywanie form pisemnych: esej i/lub list, wypowiedzi ustnych w formie nagrania, prowadzenie rozmów w formie „czatu” oraz wypowiedzi na „forum”.

Praca z zalecanym podręcznikiem Richard Acklam, Araminta Crace „TOTAL ENGLISH”(poziom pre-intermediate) i inną literaturą uzupełniającą wskazaną przez lektora.

Przygotowanie do testu końcowego z zakresu leksykalno-gramatycznego.

Metody i kryteria oceniania:

Opanowanie materiału gramatyczno-leksykalnego oraz nabycie sprawności językowych określonych w treściach zajęć.

Skala ocen:

91-100% = bdb ( bardzo dobry)

81-90% = db+ ( dobry plus)

71-80% = db ( dobry)

61-70% = dst+ ( dostateczny plus)

51-60% = dst ( dostateczny)

Na ocenę dostateczną student musi uzyskać minimum 51% punktów za wszystkie zadania na platformie elearningowej oraz zaliczyć test końcowy obejmujący zagadnienie leksykalno-gramatyczne zgodnie z treściami w podręczniku (units 1-5).

Sprawdzanie zadań pisemnych oraz nagrań dokonywanych przez studenta na platformie elearningowej, rozmowy w formie „czatu”, aktywny udział w zajęciach kontaktowych, kolokwium na zakończenie semestru.

Uwagi:

Wydział Prawa i Administracji - PRAWO - ROK I; semestr 2

Terminy zjazdów: 28.02 godz.: 8:15 - 9:45; 17.04 godz.: 13:05 - 14:35; 05.06 godz.: 13:05 - 14:35

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)