Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Sztuka autoprezentacji [02-KP-RZ-S1-SA] semestr letni 2015/2016
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Sztuka autoprezentacji [02-KP-RZ-S1-SA]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 13:15 - 14:45
sala 103
Plac Sejmu Śląskiego jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Ewa Biłas-Pleszak
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Cialdini R. B., „Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka”, tłum. B. Wojciszke, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2011.

2. Goffman E., „Człowiek w teatrze życia codziennego”, tłum. H. Datner-Śpiewak, Wydawnictwo KR, Warszawa 2000.

3. Leary M., „Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji”, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005.

4. Pease A. B., „Mowa ciała”, tłum. J. Grabiak, Dom Wydwniczy Rebis, Poznań 2011.

Literatura uzupełniająca:

1. Biłas-Pleszak E., „Pomiędzy autoprezentacją a autokreacją – sposoby (za)istnienia w sieci, [w:] „Transdyscyplinarność badań nad komunikacją werbalną. Stan wiedzy i postulaty badawcze.” T. 1., red. M. Kita, M. Ślawska, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2012.

2. Murdoch A., „Prezentacje i wystąpienia w publick relations”, Poltext, Warszawa 2000.

3. Reynolds G., „Zen prezentacji”, Helion, Gliwice, 2009.

Materiały audiowizualne:

1. Tajemnice mowy ciała: https://www.youtube.com/watch?v=wDQ6svwWZfI

2. Jak zaprzyjażnić się ze stresem?: https://www.ted.com/talks/kelly_mcgonigal_how_to_make_stress_your_friend?language=pl#t-484185

Zakres tematów:

1. Autoprezentacja – omówienie terminów i lektur.

2. Spostrzeganie – druga strona autoprezentacji.

3. Strategie autoprezentacyjne – wyszukiwanie i analiza.

4. Typy autoprezentacji – zastosowanie nowych mediów w budowaniu wizerunku, gatunki internetowe a autoprezentacja.

5. Komunikacja niewerbalna, mowa ciała.

6. Dress code i etykieta językowa.

7. Autoprezentacja w praktyce – tworzenie oraz analizowanie tekstów i wystąpień autoprezentacyjnych.

Metody dydaktyczne:

metoda podająca (pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia), metoda problemowa (metoda aktywizująca wraz grami sytuacyjnymi i dydaktycznymi), metoda zadaniowa oraz metoda praktyczna (ćwiczenia przedmiotowe z analizą materiału poglądowego)

Metody i kryteria oceniania:

Test sprawdzający wiedzę na temat technik autoprezentacyjnych omawianych na zajęciach i poznawanych w wyniku samodzielnej pracy z zalecaną literaturą przedmiotu – 50%.

Nagranie i przedstawienie krótkiej wypowiedzi autoprezentacyjnej (czas trawania 3 min.), w której student w kompetentny sposób korzysta z technik autoprezentacyjnych omawianych podczas zajęć – 50%.

Uwagi:

2 sem. komunikacji promocyjnej i kryzysowej - specj. doradztwo wizerunkowe i poradnictwo logopedyczne /stacj. I st./

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)