Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach opieki nad dzieckiem 12-PE-OP-S1-6MOPWP
semestr letni 2015/2016
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Podstawy metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach opieki nad dzieckiem 12-PE-OP-S1-6MOPWP
Zajęcia semestr letni 2015/2016 (2015/2016L) (zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 35
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anastazja Sorkowicz
Literatura:

Faber A., Mazlish E., Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły.

Gajewska G., Elementy pedagogiki opiekuńczej oraz metodyki opieki i wychowania.

Kamińska U., Zarys metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w rodzinnych i instytucjonalnych formach wychowania.

Łukasik J. M., Jagielska K., Solecki R., Nauczyciel. Wychowawca. Pedagog.

Dziewiecki M., Komunikacja wychowawcza.

Faber A., Mazlish E., Jak mówić do nastolatków żeby nas słuchały. Jan słuchać żeby z nami rozmawiały.

Gajewska G., Doliński A., Teoretyczno-metodyczne aspekty warsztatu pedagoga.

Sujak E., ABC psychologii komunikacji.

Stewart J. (red.), Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi.

Zakres tematów:

• Wyjaśnienie podstawowych pojęć: opieka, wychowanie, metodyka.

• Interdyscyplinarny charakter metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej.

• Specyfika pracy opiekuńczo-wychowawczej.

• Zasady pracy opiekuńczo-wychowawczej.

• Osobowość opiekuna-wychowawcy a realizacja dyrektyw metodyki.

• Postawy wychowawcy.

• Umiejętności interpersonalne opiekuna-wychowawcy.

• Budowanie własnego warsztatu pracy opiekuna-wychowawcy.

• Metody wychowawcze.

• Planowanie pracy opiekuńczo-wychowawczej.

• Granice w pracy opiekuńczo-wychowawczej.

• Rola uczuć w rozwoju osoby ludzkiej.

• Nagrody i kary w wychowaniu.

• Współczesne problemy wychowawcze i sposoby radzenia sobie z nimi.

Metody dydaktyczne:

wykład

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlegać będzie znajomość tekstów z literatury przedmiotu oraz umiejętność ich trafnego wykorzystania do opracowania podanej problematyki.

Uwagi:

POW

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.