Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach opieki nad dzieckiem 12-PE-OP-S1-6MOPWP
semestr letni 2015/2016
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Podstawy metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach opieki nad dzieckiem 12-PE-OP-S1-6MOPWP
Zajęcia semestr letni 2015/2016 (2015/2016L) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 35
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anastazja Sorkowicz
Literatura:

Faber A., Mazlish E., Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły.

Gordon T., Wychowanie bez porażek.

Gajewska G., Szczęsna A., Doliński A., Warsztat pracy pedagoga.

Wybrane artykuły z czasopisma: „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”.

Gajewska G., Pedagogika opiekuńcza. Elementy metodyki.

Gordon T., Wychowanie bez porażek w praktyce.

Stewart J. (red.), Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi.

Sujak E., ABC psychologii komunikacji.

Zakres tematów:

• Kształtowanie relacji wychowawca-wychowanek.

• Umiejętności komunikacyjne opiekuna-wychowawcy.

• Aktywne słuchanie.

• Stosowanie komunikatu „ja”.

• Sposoby zachęcania dzieci do współpracy.

• Sposoby pomocy w radzeniu sobie z uczuciami.

• Ćwiczenie konkretnych umiejętności potrzebnych w pracy opiekuńczo-wychowawczej.

• Analiza wybranych przykładów działań pedagogicznych z uwzględnieniem zaleceń metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej.

• Zaplanowanie i przeprowadzenie zajęć w wybranej placówce opiekuńczo-wychowawczej.

Metody dydaktyczne:

praca w małych grupach, metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy, praca z tekstem

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlegać będzie umiejętność uzasadnienia wyboru przedstawianego przykładu, umiejętność wykorzystywania różnych źródeł informacji, umiejętność współpracy w grupie, czytelność przekazu, terminowość wykonanych prac, umiejętności komunikacyjne prezentujących.

Wartość merytoryczna projektu. Ocena działań pod względem metodologicznej poprawności przygotowywania zajęć.

Uwagi:

POW

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.