Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy metodyki opiekuńczo-wychowawczej w szkole [12-PE-OP-S1-7MOPWS] semestr letni 2015/2016
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy metodyki opiekuńczo-wychowawczej w szkole [12-PE-OP-S1-7MOPWS]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Sylwia Ryszawy
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Brągiel J.: Metodyka pracy-opiekuńczo wychowawczej. Wybrane zagadnienia do ćwiczeń: skrypt dla studentów III i IV roku pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej studiów stacjonarnych i zaocznych. Opole 1984, WSP.

Kamińska U.: Zarys metodyki pracy opiekuńczo - wychowawczej w rodzinnych i instytucjonalnych formach opieki. Wyd. UŚ.

Kępski Cz. (red.): Praca opiekuńczo-wychowawcza w szkole i innych instytucjach oświatowych. Wydawnictwo UMCS, Lublin 2005.

Literatura uzupełniająca:

Biedroń M., Prokosz, M.: Teoretyczne i praktyczne aspekty współczesnej pedagogiki opiekuńczej. Toruń 2001.

Brągiel J., Badora S.: Formy opieki, wychowania i wsparcia w zreformowanym systemie pomocy społecznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2005.

Dąbrowski Z. (red.): Węzłowe problemy opieki i wychowania w domu dziecka. Wyd. WSP.

Gajewska G., Doliński A., Szczęsna A.: Warsztat pracy pedagoga. Zeszyt I, II, III, IV, Zielona Góra 2000, wyd. PEKW GAJA.

Gajewska G.: Pedagogika opiekuńcza i jej metodyka. Zielona Góra 2004.

Gajewska G.: Teoretyczno-metodyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej w świetlicy. Scenariusze zajęć wychowawczych. PEKW Gaja, Zielona Góra 2005.

Kamieniarz K. (red): Społeczne konteksty zaburzeń w zachowaniu. Wyd. UJ, Kraków 2001.

Vopel K.: Poradnik dla prowadzących grupy: teoria i praktyka zabaw interakcyjnych. Kielce 2003.

Zakres tematów:

1-2. Zadania opiekuńczo-wychowawcze szkoły i ich realizacja. Współczesne problemy wychowawcze oraz ich rozwiązywanie

3. Planowanie pracy opiekuńczo-wychowawczej w środowisku szkolnym.

4. Stymulowanie twórczego myślenia i działania.

5. Realizacja zamierzonych działań w środowisku lokalnym.

6. Kształcenie odpowiednich cech charakteru.

7. Stawianie przez uczniów celów i osiąganie ich – samodoskonalenie i samorozwój.

Metody dydaktyczne:

giełda pomysłów, dyskusja, poszukiwanie sposobów rozwiązywania współczesnych problemów wychowawczych

Metody i kryteria oceniania:

Prezentacja:

sprawdzenie umiejętności pracy w grupie. Studenci przeprowadzają zaprojektowane działania opiekuńczo-wychowawcze, a następnie dokonują samooceny własnych umiejętności, a także są oceniani przez pozostałych studentów i prowadzącego zajęcia

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)