Podstawy metodyki opiekuńczo - wychowawczej w środowisku 12-PE-OP-S1-8MOPWS
semestr letni 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Podstawy metodyki opiekuńczo - wychowawczej w środowisku 12-PE-OP-S1-8MOPWS | |||
Zajęcia |
semestr letni 2015/2016 (2015/2016L)
(zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 35 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Anastazja Sorkowicz | |||
Literatura: |
Gajewska G., Edukacja środowiskowa w przestrzeni życiowej dzieci i młodzieży. Gordon T., Wychowanie bez porażek w praktyce. Hornby G., Hall E., Hall C., Nauczyciel wychowawca. Stewart J. (red.), Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi. Gajewska G., Elementy pedagogiki opiekuńczej oraz metodyki opieki i wychowania. Gajewska G., Szczęsna A., Doliński A., Warsztat pracy pedagoga. Kędzior J., Ładyżyński A. (red.), Współczesne wyzwania pracy socjalnej. Łukasik J. M., Jagielska K., Solecki R., Nauczyciel. Wychowawca. Pedagog. |
|||
Zakres tematów: |
• Formy pracy w wybranych placówkach wsparcia dziennego. • Możliwości i ograniczenia pracy pedagoga w środowisku. • Sposoby poznawania wychowanków w kontekście ich sytuacji życiowej. • Rozwijanie warsztatu pracy wychowawcy w placówkach wsparcia dziennego. • Wypalenie zawodowe wychowawcy. • Ćwiczenie konkretnych umiejętności potrzebnych w pracy opiekuńczo-wychowawczej w środowisku otwartym. • Zaplanowanie, przeprowadzenie i omówienie zajęć w środowisku otwartym. |
|||
Metody dydaktyczne: |
praca w małej grupie, metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy, praca z tekstem |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlegać będzie umiejętność analizy wybranych form pracy środowiskowej, umiejętność wykorzystywania różnych źródeł informacji, czytelność przekazu, prowadzenie dyskusji, terminowość wykonanych prac, umiejętności komunikacyjne prezentujących. Ocenie podlegać będzie umiejętność przekazu istotnych z pedagogicznego punktu widzenia informacji dotyczących wybranej placówki, umiejętność wykorzystywania różnych źródeł informacji, czytelność przekazu, prowadzenie dyskusji, terminowość wykonanych prac, umiejętności komunikacyjne prezentujących. |
|||
Uwagi: |
POW |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.