Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Podstawy metodyki opiekuńczo - wychowawczej w środowisku 12-PE-OP-S1-8MOPWS
semestr letni 2015/2016
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Podstawy metodyki opiekuńczo - wychowawczej w środowisku 12-PE-OP-S1-8MOPWS
Zajęcia semestr letni 2015/2016 (2015/2016L) (zakończony)
Ćwiczenia (C), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 35
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anastazja Sorkowicz
Literatura:

Gajewska G., Edukacja środowiskowa w przestrzeni życiowej dzieci i młodzieży.

Gordon T., Wychowanie bez porażek w praktyce.

Hornby G., Hall E., Hall C., Nauczyciel wychowawca.

Stewart J. (red.), Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi.

Gajewska G., Elementy pedagogiki opiekuńczej oraz metodyki opieki i wychowania.

Gajewska G., Szczęsna A., Doliński A., Warsztat pracy pedagoga.

Kędzior J., Ładyżyński A. (red.), Współczesne wyzwania pracy socjalnej.

Łukasik J. M., Jagielska K., Solecki R., Nauczyciel. Wychowawca. Pedagog.

Zakres tematów:

• Formy pracy w wybranych placówkach wsparcia dziennego.

• Możliwości i ograniczenia pracy pedagoga w środowisku.

• Sposoby poznawania wychowanków w kontekście ich sytuacji życiowej.

• Rozwijanie warsztatu pracy wychowawcy w placówkach wsparcia dziennego.

• Wypalenie zawodowe wychowawcy.

• Ćwiczenie konkretnych umiejętności potrzebnych w pracy opiekuńczo-wychowawczej w środowisku otwartym.

• Zaplanowanie, przeprowadzenie i omówienie zajęć w środowisku otwartym.

Metody dydaktyczne:

praca w małej grupie, metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy, praca z tekstem

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlegać będzie umiejętność analizy wybranych form pracy środowiskowej, umiejętność wykorzystywania różnych źródeł informacji, czytelność przekazu, prowadzenie dyskusji, terminowość wykonanych prac, umiejętności komunikacyjne prezentujących.

Ocenie podlegać będzie umiejętność przekazu istotnych z pedagogicznego punktu widzenia informacji dotyczących wybranej placówki, umiejętność wykorzystywania różnych źródeł informacji, czytelność przekazu, prowadzenie dyskusji, terminowość wykonanych prac, umiejętności komunikacyjne prezentujących.

Uwagi:

POW

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.