Podstawy metodyki opiekuńczo - wychowawczej w środowisku [12-PE-OP-S1-8MOPWS]
semestr letni 2015/2016
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Podstawy metodyki opiekuńczo - wychowawczej w środowisku [12-PE-OP-S1-8MOPWS] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 0 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Anastazja Sorkowicz |
Literatura: |
Gajewska G., Edukacja środowiskowa w przestrzeni życiowej dzieci i młodzieży. Gordon T., Wychowanie bez porażek w praktyce. Hornby G., Hall E., Hall C., Nauczyciel wychowawca. Stewart J. (red.), Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi. Gajewska G., Elementy pedagogiki opiekuńczej oraz metodyki opieki i wychowania. Gajewska G., Szczęsna A., Doliński A., Warsztat pracy pedagoga. Kędzior J., Ładyżyński A. (red.), Współczesne wyzwania pracy socjalnej. Łukasik J. M., Jagielska K., Solecki R., Nauczyciel. Wychowawca. Pedagog. |
Zakres tematów: |
• Formy pracy w wybranych placówkach wsparcia dziennego. • Możliwości i ograniczenia pracy pedagoga w środowisku. • Sposoby poznawania wychowanków w kontekście ich sytuacji życiowej. • Rozwijanie warsztatu pracy wychowawcy w placówkach wsparcia dziennego. • Wypalenie zawodowe wychowawcy. • Ćwiczenie konkretnych umiejętności potrzebnych w pracy opiekuńczo-wychowawczej w środowisku otwartym. • Zaplanowanie, przeprowadzenie i omówienie zajęć w środowisku otwartym. |
Metody dydaktyczne: |
praca w małej grupie, metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy, praca z tekstem |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlegać będzie umiejętność analizy wybranych form pracy środowiskowej, umiejętność wykorzystywania różnych źródeł informacji, czytelność przekazu, prowadzenie dyskusji, terminowość wykonanych prac, umiejętności komunikacyjne prezentujących. Ocenie podlegać będzie umiejętność przekazu istotnych z pedagogicznego punktu widzenia informacji dotyczących wybranej placówki, umiejętność wykorzystywania różnych źródeł informacji, czytelność przekazu, prowadzenie dyskusji, terminowość wykonanych prac, umiejętności komunikacyjne prezentujących. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.