Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka pracy opiekuńczo - wychowawczej [12-PE-AN-S1-6MPOW] semestr letni 2015/2016
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka pracy opiekuńczo - wychowawczej [12-PE-AN-S1-6MPOW]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anastazja Sorkowicz
Literatura:

Faber A., Mazlish E., Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły.

Gajewska G., Doliński A., Teoretyczno-metodyczne aspekty warsztatu pedagoga.

Gordon T., Wychowanie bez porażek.

Kamińska U.: Zarys metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w rodzinie i instytucjonalnych formach wychowania.

Sujak E., ABC psychologii komunikacji.

Wybrane artykuły z czasopism metodycznych

Dziewiecki M., Komunikacja wychowawcza.

Faber A., Mazlish E., Jak mówić do nastolatków żeby nas słuchały. Jan słuchać żeby z nami rozmawiały.

Gajewska G., Elementy pedagogiki opiekuńczej oraz metodyki opieki i wychowania.

Gajewska G., Pedagogika opiekuńcza. Elementy metodyki.

Gordon T., Wychowanie bez porażek w praktyce.

Zakres tematów:

• Uwarunkowania, przebieg i organizacja procesu opiekuńczo-wychowawczego

• Planowanie pracy opiekuńczo-wychowawczej

• Formy i metody pracy opiekuńczo-wychowawczej

• Osobowość i kompetencje opiekuna-wychowawcy a metodyka

• Postawy wychowawcze

• Ćwiczenie podstawowych umiejętności interpersonalnych wymaganych w pracy opiekuńczo-wychowawczej

• Warsztat pracy opiekuna-wychowawcy

• Relacje zachodzące pomiędzy uczestnikami procesu opiekuńczo-wychowawczego

• Sposoby rozwiązywania konkretnych problemów wychowawczych

Metody dydaktyczne:

praca w małej grupie, metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy, praca z tekstem

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie podlegać będzie znajomość tekstów z literatury przedmiotu oraz umiejętność ich trafnego wykorzystania do opracowania podanej problematyki.

Ocenie podlegać będzie wartość merytoryczna pracy, klarowność wywodu.

Ocenie podlegać będzie umiejętność pracy w grupie, przyjmowania roli prowadzącego i uczestnika, rozwiązywania konfliktów, umiejętność argumentacji.

Uwagi:

ASK

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)