Praktyczna nuka języka hiszpańskiego II [02-FL-HT-S1-PNJH-2]
semestr letni 2015/2016
język pisany,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praktyczna nuka języka hiszpańskiego II [02-FL-HT-S1-PNJH-2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
język pisany [JP], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | 200 |
Prowadzący: | Ewa Ciszewska-Jankowska |
Literatura: |
1. Arnal C., Ruiz de Garibay, A., Escribe en español, SGEL, Madrid, 1999. 2. Borobio V., ELE Actual A2 (Libro del alumno y cuaderno de ejercicios), SM, Madrid, 2013. 3. Criado, E., Expresión escrita, En Clave- ELE, Madrid, 2005. 4. Prisma A2 Continua. Libro del alumno. Edinumen, Madrid 2006. 5. Sándor L., Tiempo para practicar los pasados, Edelsa, Madrid, 2012. |
Zakres tematów: |
1. Opis osób, rzeczy, miejsc i przedmiotów w czasie przeszłym. 2. Opis przyrody, zjawisk atmosferycznych. 3. Narracja: opis wydarzeń, opowiadanie, informacja prasowa. 4. CV, biografia, pamiętnik. 5. Listy formalne i nieformalne. 6. Krótkie nieoficjalne formy pisemne: zaproszenia, życzenia, kartki pocztowe, itp. 7. Listy z gratulacjami, podziękowaniami, przeprosinami. 8. Zasady interpunkcji. |
Metody dydaktyczne: |
1. Omówienie tekstów pod kątem określonych zagadnień. 2. Szczegółowe wyjaśnienie słownictwa. 3. Analiza określonych zwrotów, konstrukcji, użytego słownictwa. 4. Wyjaśnienie pojawiających się zagadnień gramatycznych (użycie czasów, trybów, rodzajnika, zaimków, przyimków). 5. Samodzielne redagowanie określonych form wypowiedzi pisemnych. Praca indywidualna, praca w grupach, z użyciem słownika lub bez. 6. Tłumaczenie zdań/tekstów na język hiszpański. 7. Różnorodne ćwiczenia polegające m.in. na uzupełnianiu luk, przekształcaniu tekstów, wpisywaniu poprawnych form. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Student ma prawo do 2 nieobecności nieusprawiedliwionych. W ciągu semestru studenci zaliczają kolokwia (słownictwo oraz tłumaczenie) oraz prace pisemne dotyczące omawianych zagadnień (prace pisane są na zajęciach, z pomocą słownika lub bez oraz w domu). Przy ocenie prac brana jest pod uwagę zgodność treści z poleceniem, właściwa forma pracy pisemnej, bogactwo leksykalne oraz poprawność gramatyczna i ortograficzna W przypadku niezaliczenia któregoś kolokwium lub pracy, student może dwukrotnie próbować poprawiać je. Ocenę zaliczeniową stanowi średnia arytmetyczna uzyskana ze wszystkich ocen cząstkowych. Oceny zaokrąglane są wg skali: 4,76-5 = bdb 4,75-4,26 = db+ 4,25-3,76 = db 3,75-3,26 = dst+ 3,25-2,76 = dst Student, który nie uzyska średniej przynajmniej 2.76 nie otrzymuje zaliczenia przedmiotu. |
Uwagi: |
język hiszpański - studia pierwszego stopnia, stacjonarne - I rok, 2 semestr A |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.