Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium (sem. 2) [06-PE-EWP-S1-38.1] semestr letni 2015/2016
seminarium, grupa nr 7

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium (sem. 2) [06-PE-EWP-S1-38.1]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 7 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marcin Musioł
Literatura:

Juszczyk S., Badania ilościowe w naukach społecznych : szkice metodologiczne, Śląska Wyższa Szkoła Zarządzania im. gen. Jerzego Ziętka, 2005.

Juszczyk S., Badania jakościowe w naukach społecznych: szkice metodologiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2013.

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2009.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, 2010.

Kaczmarek T. Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską, Warszawa 2005, www.kaczmarek.waw.pl, http://bg.szczecin.pl/pliki/poradnik_dla_studentow.pdf.

Wojciechowska R., Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Wydawnictwo DIFIN, 2010.

Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską? Wydawnictwo IMPULS, 2010.

Eco U., Jak napisać pracę dyplomową Poradnik dla humanistów, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, 2007.

Zakres tematów:

Opracowanie metodologii badań: ich przedmiotu, celów, problemów badawczych (opcjonalnie hipotez), zmiennych i ich wskaźników, wybór metod i technik badań, wybór badanej próby.

Opracowanie narzędzi badawczych.

Metody dydaktyczne:

opis, pokaz, dyskusja,

indywidualne konsultacje

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania:

Semestr I - wybór tematu, dobór materiałów źródłowych, prezentacja części teoretycznej pracy.

Semestr II - opracowanie metodologii prowadzonych badań oraz sporządzenie narzędzi badawczych

Semestr III - dokonanie analizy ilościowej i jakościowej zebranego materiału empirycznego

Semestr IV - przedstawienie kompletnej pracy licencjackiej.

Ocenie podlegają następujące elementy:

- aktywność poszczególnych seminarzystów w trakcie zajęć grupowych

- samodzielność w rozwiązywaniu problemów badawczych

- jakość zaprezentowanych fragmentów pracy dyplomowej

Skala ocen:

5,0 – bardzo wysoki poziom wiedzy związanej z tematyką seminarium i jej kontekstami, wysoka świadomość metodologiczna, praca dyplomowa w pełni oryginalna, dobrze wykorzystująca literaturę

źródłową i literaturę przedmiotu, nienaganna pod względem formalnym i językowym

4,5 – jak wyżej, dopuszczalne drobne uchybienia natury formalno-językowej w pracy dyplomowej

4,0 – dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy, praca dyplomowa poprawna, z drobnymi uchybieniami natury formalno-językowej

3,5 – dopuszczalne nieznaczne braki w wiedzy, praca o przeciętnych walorach merytorycznych, z większymi uchybieniami natury formalno-językowej

3,0 – znaczne braki w wiedzy, praca merytorycznie słaba, z dużymi uchybieniami natury formalno-językowej

2,0 – niedopuszczalne braki w wiedzy, praca bezwartościowa pod względem merytorycznym, niedopuszczalne błędy językowe i formalne.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.1.0-2 (2023-01-24)