Seminarium (sem. 2) [06-PE-EWP-S1-38.1]
semestr letni 2015/2016
seminarium,
grupa nr 9
Przedmiot: | Seminarium (sem. 2) [06-PE-EWP-S1-38.1] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 9 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 33 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Anna Watoła |
Literatura: |
1. Juszczyk S.: Metodologiczne podstawy badań empirycznych w informatyce. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1998. 2. Juszczyk S.: Statystyka dla pedagogów. Wydawnictwo „Adam Marszałek”, Toruń 2004. 3. Łobocki M.: Metody i techniki badań pedagogicznych. Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Kraków 2000. 4. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Impuls, Kraków, 1999 lub 2001. 5. Nowak S.: Metodologia badań pedagogicznych. PWN, Warszawa 2007. 6. Pieter J.: Ogólna metodologia pracy naukowej. Wydawnictwo Ossolineum. Wrocław – Warszawa 1967. 7. Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych. Wydawnictwo Akademickie „Żak”. Warszawa 1998. 8. Puślecki W., Model pedagogicznej pracy naukowej, Impuls, Kraków, 2001. 9. Szczepański J.: Techniki badań społecznych. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1951. 10. Sztumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Wydawnictwo „Śląsk”. Katowice 1995. 11. Węglińska M., Jak pisać prace magisterską, Impuls, Kraków, 1997. 12. Zaczyński W.: Praca badawcza nauczyciela. WSiP Warszawa 1968. |
Zakres tematów: |
Problematyka seminarium dotyczy zagadnień z zakresu wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Studenci wybierają sami konkretną problematykę badań zgodnie z zainteresowaniami i możliwościami, jakie stwarza dla nich przyjazny teren badań. Najczęściej wybierane tematy to: adaptacja dziecka do funkcjonowania w przedszkolu lub ucznia sześcioletniego do funkcjonowania w szkole; rozwijanie przez nauczyciela lub szkoły sfer: fizycznej, poznawczej, motywacyjnej, społecznej, emocjonalnej, czy aksjologicznej; metody i formy pracy nauczyciela w zakresie edukacji przyrodniczej, polonistycznej, matematycznej czy artystycznej; rola zabaw i gier dydaktycznych w procesie wychowania dzieci czy procesie kształcenia; intencjonalne kształtowanie przez nauczycieli przedszkola gotowości szkolnej dzieci; filmy, reklamy i inne programy telewizyjne a czas wolny dzieci przedszkolnych czy wczesnoszkolnych; interakcje w zespole klasowym uczniów wczesnoszkolnych; |
Metody dydaktyczne: |
analiza treści dostarczonych rozdziałów, prezentacje wyników badań przez studentów, dyskusje, konsultacje indywidualne i grupowe |
Metody i kryteria oceniania: |
Oceniane są: - konstrukcja rozdziału teoretycznego i wykorzystana literatura przedmiotu - projekt badawczy i konstrukcja narzędzi badawczych po pilotażu - poziom metodologiczny pracy, umiejętność prezentacji analizy ilościowo-jakościowej wyników badań oraz interpretacja wyników - struktura konkluzji i wstępu - język użyty z redakcji pracy - literatura, z której korzystał dyplomant |
Uwagi: |
Brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.