Seminarium (sem. 4) [06-PE-EWP-S1-38.3]
semestr letni 2015/2016
seminarium,
grupa nr 5
Przedmiot: | Seminarium (sem. 4) [06-PE-EWP-S1-38.3] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Stanisław Juszczyk |
Literatura: |
Denzin N. K. , Lincoln Y.S. (red.), Metody badań jakościowych, tom 1 i 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009 Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2000 Juszczyk S., Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2005 Juszczyk S., Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne, Katowice 2013 Kruger H. H., Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu, GWP, Gdańsk 2005 Kubinowski D., Nowak M. (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2006 Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000 Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, red. S. Palka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1998 Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008 Szmidt K. J. (red.), Metody pedagogicznych badań nad twórczością. Teoria i empiria, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, Łódź 2009 |
Zakres tematów: |
zakres tematów prac dyplomowych jest ściśle związany ze studiowaną specjalnością i obejmuje zagadnienia wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. W trakcie seminarium studenci przedstawiają rozdziały teoretyczne, będące podstawą przygotowania projektu badawczego. Kolejnym wymaganiem jest konstrukcja projektu badawczego, narzędzi badawczych oraz realizacja badań pilotażowych. Redakcja pracy a w niej analizy ilościowo-jakościowej jest tematem analiz kolejnego semestru. Redakcja i prezentowanie kompletnej pracy dyplomowej kończy seminarium. |
Metody dydaktyczne: |
dyskusja, prezentacje przygotowanych tekstów rozdziałów, prezentowanie wyników, analiza ilościowo-jakościowa wyników badań |
Metody i kryteria oceniania: |
Oceniana jest jakość pracy, jej wartość poznawcza, analiza ilościowo-jakościowa i interpretacja wyników a także strona redakcyjna pracy. 5.0 - 100%-91% realizacja wymagań 4,5 - 90% wymagań 4,0 - 80% wymagań 3,5 - 70% wymagań 3,0 - 60% wymagań 2,0 - poniżej 50 % wymagań |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.