Seminarium (sem. 4) 06-PE-EWP-S1-38.3
semestr letni 2015/2016
seminarium,
grupa nr 8
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Seminarium (sem. 4) 06-PE-EWP-S1-38.3 | |||
Zajęcia |
semestr letni 2015/2016 (2015/2016L)
(zakończony)
seminarium (S), grupa nr 8 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 14 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||
Prowadzący: | Alicja Żywczok | |||
Literatura: |
Brzeziński J.: Elementy metodologii badań psychologicznych. Warszawa 1984. Denzin N., Lincoln Y.: Metody badań jakościowych. T.I. Warszawa 2010. Gerstmann S.: Rozmowa i wywiad w psychologii. Warszawa 1985. Gibbs G.: Analizowanie danych jakościowych. Warszawa 2011. Góralski A.: Metody badań pedagogicznych. Warszawa 1994. Hajduk Z.: Ogólna metodologia nauk. Lublin 2000. Juszczyk S.: Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne. Katowice 2005. Kamiński S.: Nauka i metoda. Pojęcie nauki i klasyfikacja nauk. Lublin 1998. Kruger H.: Metody badań w pedagogice. Gdańsk 2007. Kruger H.: Wprowadzenie w teorie i metody badawcze nauk o wychowaniu. Gdańsk 2005. Kubinowski M., Nowak M. (red.): Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie. Kraków 2006. Lewowicki T. (red.): Dylematy metodologiczne pedagogiki. Warszawa – Cieszyn 1995. Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych. Kraków 1999. Mayntz R., K. Holm, P. Hubner: Wprowadzenie do metod socjologii empirycznej. Warszawa 1985. Nowak A.: Metoda biograficzna w badaniach pedagogicznych. [W:] Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Red. S. Palka. Kraków 1998. Nowak S.: Metodologia badań społecznych. Warszawa 1995. Palka S. (red.): Podstawy metodologii badań w pedagogice. Gdańsk 2010, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Palka S.: Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna. Gdańsk 2006. Palka S.: Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Kraków 1998. Pieter J.: Z zagadnień pracy naukowej. Wrocław 1974. Pilch T., Bauman T.: Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa 2001. Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych. Warszawa 1998. Pilch T.: Zasady badań społecznych. Warszawa 1995. Sztumski J.: Wstęp do metod i technik badań społecznych. Katowice 1995. Śliwerski B. (red.): Pedagogika. T II. Pedagogika wobec edukacji, polityki i badań naukowych. Gdańsk 2006 Urbaniak-Zając D., Piekarski J. (red.): Jakościowe orientacje w badaniach pedagogicznych. Łódź 2003. Wallon P., Cambier A., Engelhart D.: Rysunek dziecka. Warszawa 1993. Włodarek J., Ziółkowski M.: Metoda biograficzna w socjologii. Warszawa 1990. Zaczyński W.: Praca badawcza nauczyciela. Warszawa 1995. Zaręba E.: Badania empiryczne ilościowe i jakościowe w pedagogice. [W:] Orientacje w metodologii badań pedagogicznych. Red. S. Palka. Kraków 1998. Żechowska B. (red.): Z metodologicznych i empirycznych problemów pedagogiki. Katowice 1990. |
|||
Zakres tematów: |
1. Procedura postępowania badawczego. Zasady analizy i interpretacji wyników w naukach społecznych. 2. Omówienie formalnej strony pracy licencjackiej (szczegółów strukturalnych i technicznych) oraz jej użyteczności społecznej. 3. Etyczne aspekty pracy naukowej: samodzielność, uczciwość i kreatywność na wszystkich etapach przygotowania pracy licencjackiej. 4. Opanowanie technik autoprezentacji służących dobremu przygotowaniu się do obrony pracy licencjackiej. |
|||
Metody dydaktyczne: |
Dyskusja, rozmowa, trening, konsultacja. |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawę zaliczenia semestru stanowi frekwencja na zajęciach, natomiast ocenie będzie podlegać zaangażowanie studenta na seminarium oraz postępy w przygotowaniu pracy licencjackiej (warunkiem zaliczenia czwartego semestru jest ukończenie ostatniego rozdziału - empirycznego i okazanie całości pracy). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.