Fakultet specjalnościowy - Wykorzystanie elementów metody Integracji Sensorycznej w pracy terapeutycznej z dzieckiem [06-PE-EWP-N1-39.5]
semestr letni 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Fakultet specjalnościowy - Wykorzystanie elementów metody Integracji Sensorycznej w pracy terapeutycznej z dzieckiem [06-PE-EWP-N1-39.5] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 29 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Anna Waligóra |
Literatura: |
1. Bragdon A. D., Gamon D., Kiedy mózg pracuje inaczej, Gdańsk 2005. 2. Delacato C. H., Dziwne, niepojęte. Autystyczne dziecko, Warszawa 1995. 3. Maas V.F., Uczenie się przez zmysły. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej, Warszawa 1998. 4. Maciarz A., Biadasiewicz M., Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera, Kraków 2000. 5. Odowska – Szlachcic B., Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego, Gdańsk 2010. 6. Waligóra – Huk A., Sposoby stymulacji układu przedsionkowego i proprioceptywnego u dzieci ze spektrum autyzmu, [w:] „Konteksty Pedagogiczne”, Wydawnictwo Akademia Techniczno – Humanistyczna, Bielsko – Biała, nr 1/2013. |
Zakres tematów: |
1. Metoda Integracji Sensorycznej w teorii i praktyce. 2. Narzędzia diagnostyczne wykorzystywane w terapii Integracji Sensorycznej. 3. Zastosowanie terapii SI w pracy z dziećmi z określonymi deficytami. 4. Charakterystyka i funkcje układów: przedsionkowego, proprioceptywnego i dotykowego. 5. Sposoby stymulacji i stabilizacji układu przedsionkowego. 6. Sposoby stymulacji i stabilizacji układu proprioceptywnego. 7. Sposoby stymulacji i stabilizacji układu dotykowego. 8. Zasady i sposoby wykorzystania elementów terapii SI – warsztat pracy nauczyciela. |
Metody dydaktyczne: |
Metoda podająca Pokaz Metody aktywizujące Dyskusja moderowana Metody ćwiczeniowe |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia przedmiotu fakultatywnego będzie obecność na zajęciach, aktywność studentów i zaangażowanie w zakresie prowadzonych ćwiczeń, a także praca pisemna. Ocena będzie wystawiona na podstawie analizy aktywności studenta na zajęciach (aktywność studenta odnotowywana jest na każdych zajęciach w postaci "plusów"). Liczba "plusów" wyznaczy ocenę z aktywności studenta. Na ocenę końcową składa się także ocena z pracy pisemnej przygotowanej przez studentów, obejmująca diagnozę wybranego dziecka z wykorzystaniem narzędzi dostarczonych przez prowadzącego oraz propozycja ćwiczeń SI w oparciu o diagnozę danego dziecka. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.