Projektowanie działań edukacyjnych kreujących jednostki [12-PE-OP-S2-2PDEKJ]
semestr letni 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Projektowanie działań edukacyjnych kreujących jednostki [12-PE-OP-S2-2PDEKJ] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Sylwia Ryszawy |
Literatura: |
Bogdanowicz M., Lipowska M. (red.): Rodzinne, edukacyjne i psychologiczne wyznaczniki rozwoju. Kraków 2008, Wyd. „Impuls”. Brzezińska A., Janiszewska-Rain J.: W poszukiwaniu złotego środka. Rozmowy o rozwoju człowieka. Kraków 2005 Obuchowski K.: Człowiek intencjonalny, czyli o tym, jak być sobą. Poznań 2000 Retter H.: Komunikacja codzienna w pedagogice. Gdańsk 2005 Sowiński A. J.: Szkice do teorii wychowania kreatywnego. Kraków 2013, Wyd. Impuls. Luvmour J. i B., Weistar D. i T., Kara A. i A.: Wszyscy wygrywamy. Gry i zabawy uczące, jak pogłębić relacje z innymi ludźmi. Gdańsk 2003 GWP. Jąder M.: Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi. Kraków 2009, Wyd. Impuls. Raczyńska, Synakiewicz A.: Szkoła wolna od dyskryminacji. Materiały dla wychowawców i pedagogów szkolnych ze scenariuszami lekcji wychowawczych. Warszawa 2013, Wyd. Wiedza i Praktyka Sp. z o.o |
Zakres tematów: |
1-2. Znaczenie rozwoju osobistego w procesie wychowania i kształcenia. Aktywne kształtowanie rozwoju. Cele oraz metody pracy nad sobą. 3-4. Gry i zabawy pogłębiające wiedzę o sobie i innych; uczące, jak pogłębić relacje z ludźmi. 5-6. Stymulowanie twórczego myślenia i działania. 7-12. Prezentowanie i analiza projektów w zakresie twórczego rozwoju jednostki lub wybranej grupy. 13-15. Człowiek w sytuacji zagrożenia – analiza przypadków oraz formy pomocy. |
Metody dydaktyczne: |
metoda projektów przedstawienie za pomocą metod aktywnych i środków audiowizualnych wybranych zagadnień teoretycznych zajęcia warsztatowe |
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt: - opracowanie w grupach, przedstawienie i omówienie projektów związanych ze stymulowaniem twórczego samorozwoju jednostki, zwrócenie uwagi na potrzeby odbiorcy. Ocena ciągła: - sprawdzenie umiejętności twórczego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach warsztatowych |
Uwagi: |
POW |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.