Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie działań edukacyjnych kreujących jednostki [12-PE-OP-S2-2PDEKJ] semestr letni 2015/2016
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Projektowanie działań edukacyjnych kreujących jednostki [12-PE-OP-S2-2PDEKJ]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Sylwia Ryszawy
Literatura:

Bogdanowicz M., Lipowska M. (red.): Rodzinne, edukacyjne i psychologiczne wyznaczniki rozwoju. Kraków 2008, Wyd. „Impuls”.

Brzezińska A., Janiszewska-Rain J.: W poszukiwaniu złotego środka. Rozmowy o rozwoju człowieka. Kraków 2005

Obuchowski K.: Człowiek intencjonalny, czyli o tym, jak być sobą. Poznań 2000

Retter H.: Komunikacja codzienna w pedagogice. Gdańsk 2005

Sowiński A. J.: Szkice do teorii wychowania kreatywnego. Kraków 2013, Wyd. Impuls.

Luvmour J. i B., Weistar D. i T., Kara A. i A.: Wszyscy wygrywamy. Gry i zabawy uczące, jak pogłębić relacje z innymi ludźmi. Gdańsk 2003 GWP.

Jąder M.: Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi. Kraków 2009, Wyd. Impuls.

Raczyńska, Synakiewicz A.: Szkoła wolna od dyskryminacji. Materiały dla wychowawców i pedagogów szkolnych ze scenariuszami lekcji wychowawczych. Warszawa 2013, Wyd. Wiedza i Praktyka Sp. z o.o

Zakres tematów:

1-2. Znaczenie rozwoju osobistego w procesie wychowania i kształcenia. Aktywne kształtowanie rozwoju. Cele oraz metody pracy nad sobą.

3-4. Gry i zabawy pogłębiające wiedzę o sobie i innych; uczące, jak pogłębić relacje z ludźmi.

5-6. Stymulowanie twórczego myślenia i działania.

7-12. Prezentowanie i analiza projektów w zakresie twórczego rozwoju jednostki lub wybranej grupy.

13-15. Człowiek w sytuacji zagrożenia – analiza przypadków oraz formy pomocy.

Metody dydaktyczne:

metoda projektów

przedstawienie za pomocą metod aktywnych i środków audiowizualnych wybranych zagadnień teoretycznych

zajęcia warsztatowe

Metody i kryteria oceniania:

Projekt:

- opracowanie w grupach, przedstawienie i omówienie projektów związanych ze stymulowaniem twórczego samorozwoju jednostki, zwrócenie uwagi na potrzeby odbiorcy.

Ocena ciągła:

- sprawdzenie umiejętności twórczego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach warsztatowych

Uwagi:

POW

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-7 (2025-06-25)