Seminarium magisterskie [12-PE-PSS-S2-4SM.3]
semestr letni 2015/2016
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [12-PE-PSS-S2-4SM.3] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 26 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Małgorzata Bortliczek, Ilona Fajfer-Kruczek, Zenon Gajdzica, Barbara Głyda, Barbara Grabowska, Tadeusz Kania, Andrzej Kasperek, Mirosława Pindór, Halina Rusek, Jolanta Skutnik, Urszula Szuścik |
Literatura: |
Babbie E: Badania społeczne w praktyce. Warszawa 2003. Brzeziński J.: Elementy metodologii badań psychologicznych. Warszawa 1978. Brzeziński J.: Badania eksperymentów w psychologii i pedagogice. Warszawa 2000. Ferguson G. A., Takane Y.: Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa 1997. Gnitecki J.: Metodologia pedagogiki i metodologia badań pedagogicznych, Poznań 2007. Kawecki K. T.: Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa 1982. Łobocki M. : Metody badań pedagogicznych. Warszawa 1982. Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych. Warszawa 1995. Silverman D.: Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa 2008. Silverman D.: Interpretacja danych jakościowych. Warszawa 2008. Sztompka P.: Teoria i wyjaśnienie: z metodologicznych problemów socjologii. warszawa 1973. Śliwerski B. (red.): Pedagogika. T.2. Warszawa 2006. |
Zakres tematów: |
1. Cel i założenia badań. 2. Analiza literatury z metodologii badań. 3. warsztat metodologiczny, operacjonalizacja metod, technik i narzędzi badawczych. 4. Analiza literatury przedmiotu badań - stan badań nad podjętym problemem badawczym. 5. Etapy przygotowania i opracowywania poszczególnych części pracy i jej rozdziałów.6. Redakcja pracy naukowej. 6. Procedura przebiegu badań. 7. Analiza wyników i ich interpretacja. 8. Wnioski z badań dla praktyki pedagogicznej. |
Metody dydaktyczne: |
burza mózgów, pogadanka heurystyczna, metoda projektów, oglądowa, słowno-opisowa, normatywno-waloryzująca |
Metody i kryteria oceniania: |
Na podstawie udziału w zajęciach (90% obecności), praca pisemna, prezentacja na wybrany temat, projekt studencki, graficzne i statystyczne opracowanie danych Znajomość literatury z zakresu metodologii pedagogiki i językoznawstwa; socjologii. Umiejętność operacjonalizacji warsztatu metodologicznego. |
Uwagi: |
PSzS |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.