Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie [12-PE-PSS-S2-4SM.3] semestr letni 2015/2016
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium magisterskie [12-PE-PSS-S2-4SM.3]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Małgorzata Bortliczek, Ilona Fajfer-Kruczek, Zenon Gajdzica, Barbara Głyda, Barbara Grabowska, Tadeusz Kania, Andrzej Kasperek, Mirosława Pindór, Halina Rusek, Jolanta Skutnik, Urszula Szuścik
Literatura:

Babbie E: Badania społeczne w praktyce. Warszawa 2003.

Brzeziński J.: Elementy metodologii badań psychologicznych. Warszawa 1978.

Brzeziński J.: Badania eksperymentów w psychologii i pedagogice. Warszawa 2000.

Ferguson G. A., Takane Y.: Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa 1997.

Gnitecki J.: Metodologia pedagogiki i metodologia badań pedagogicznych, Poznań 2007.

Kawecki K. T.: Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana. Warszawa 1982.

Łobocki M. : Metody badań pedagogicznych. Warszawa 1982.

Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych. Warszawa 1995.

Silverman D.: Prowadzenie badań jakościowych. Warszawa 2008.

Silverman D.: Interpretacja danych jakościowych. Warszawa 2008.

Sztompka P.: Teoria i wyjaśnienie: z metodologicznych problemów socjologii. warszawa 1973.

Śliwerski B. (red.): Pedagogika. T.2. Warszawa 2006.

Zakres tematów:

1. Cel i założenia badań.

2. Analiza literatury z metodologii badań.

3. warsztat metodologiczny, operacjonalizacja metod, technik i narzędzi badawczych.

4. Analiza literatury przedmiotu badań - stan badań nad podjętym problemem badawczym.

5. Etapy przygotowania i opracowywania poszczególnych części pracy i jej rozdziałów.6. Redakcja pracy naukowej.

6. Procedura przebiegu badań.

7. Analiza wyników i ich interpretacja.

8. Wnioski z badań dla praktyki pedagogicznej.

Metody dydaktyczne:

burza mózgów, pogadanka heurystyczna, metoda projektów,

oglądowa, słowno-opisowa, normatywno-waloryzująca

Metody i kryteria oceniania:

Na podstawie udziału w zajęciach (90% obecności), praca pisemna, prezentacja na wybrany temat, projekt studencki, graficzne i statystyczne opracowanie danych

Znajomość literatury z zakresu metodologii pedagogiki i językoznawstwa; socjologii. Umiejętność operacjonalizacji warsztatu metodologicznego.

Uwagi:

PSzS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)