Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty terapii sztuką [12-PE-PSS-S2-F2-WTS] semestr letni 2015/2016
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Warsztaty terapii sztuką [12-PE-PSS-S2-F2-WTS]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
Konwersatorium [K], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Jolanta Gisman-Stoch, Katarzyna Jas
Literatura:

1. A.M. Żukowska: Edukacyjny i terapeutyczny aspekt sztuki. Lulin 2013Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej,

2. B. Łoza, A. Chmielnicka-Plaskota: Arteterapia. Cześć 1,2, Warszawa 2014, Difin SA

3. W. Karolak, B. Kaczorkowska: Arteterapia. Od rozważań nad teorią do zastosowań praktycznych. Łódź 2011, Wydawnictwo AHE w Łodzi.

4. W. Szulc: Arteterapia. Narodziny idei, ewolucja teorii, rozwój praktyki. Warszawa 2011, Difin SA

5. J. Gładyszewska-Cylulko: Arteterapia w pracy pedagoga. Teoretyczne i praktyczne podstawy terapii przez sztukę. Kraków 2011, Impuls

6. K. Witerska: Drama techniki strategie scenariusze. Warszawa 2011, Difin SA

7. K. Stachyra: Podstawy Muzykoterapii, Lublin 2012, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej

8. M. Piszczek: Terapia Zabawą, terapia przez sztukę. Warszawa 2002, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.

9. M. Stańko-Kaczmarek: Arteterapia i warsztaty edukacji twórczej. Warszawa2013,

Difin.

10. Czasopismo „Wspólne tematy”, Kwartalnik „Na temat”

11. U. Szuścik: Znak werbalny a znak plastyczny w twórczości rysunkowej dziecka

Zakres tematów:

1.Zajęcia wprowadzające, zapoznanie studentów z programem, przedstawienie wymogów związanych z zaliczeniem przedmiotu.

2. Podstawowe zagadnienia z zakresu terapii sztuką

3. Warsztaty edukacji twórczej, czym są warsztaty, uczestnicy, prowadzący, czas i miejsce spotkań

4.Wykorzystanie technik arteterapeutycznych w pracy pedagoga i socjoterapeuty

5 -10. Zasady stosowania: arteterapii, biblioterapii, muzykoterapii, filmoterapii, teatroterapii, choreoterapii - zajęcia praktyczne

11. -15. Omówienie przeprowadzonych przez studentów zajęć, praktyczna realizacja scenariuszy

Metody dydaktyczne:

Zajęcia warsztatowe - udział studentów w ćwiczeniach adekwatnych do poszczególnych etapów procesu grupowego

Przedstawienie za pomocą metod aktywnych i środków audiowizualnych wybranych zagadnień teoretycznych

Metoda projektów - konsultacje

Metody i kryteria oceniania:

Praktyczna realizacja

Przygotowanie scenariusza zajęć cyklicznych i przeprowadzenie zajęć zgodnych z tematyką konwersatoriów

Sprawdzenie czy student potrafi w oparciu o wiedzę i zdobyte umiejętności zrealizować praktyczne zajęcia. Sprawdzenie jak student radzi sobie z sytuacjami trudnymi w grupie, czy i w jaki sposób potrafi te sytuacje poddać refleksji.

Wartość merytoryczna projektu: konstrukcja scenariusza, dobór ciekawych i odpowiednich technik, uzasadnienie doboru, przebieg zajęć dostosowany do określonej grupy, wartościowe pomoce dydaktyczne.

Student w przygotowanych przez siebie zajęciach wykazuje się znajomością problematyki określonej w temacie. Scenariusz powinien być zdany na piśmie. Praktyczna realizacja części zaprojektowanych zajęć. Student powinien korzystać z podanej literatury oraz z innych źródeł.

ocena ciągła

Sprawdzenie czy student wykazuje się aktywnością, chętnie podejmuje zespołowe działania; angażuje się we współpracę; potrafi opracowywać i organizować adekwatne ćwiczenia oraz czynnie i twórczo uczestniczy w proponowanych ćwiczeniach. Potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć różne role

w zespole

Ocena umiejętności konstruowania opinii, uzasadnień na tematy dotyczących pracy z grupą

Ocena umiejętności planowania i realizacji działań w grupie.

Ocena umiejętności pracy w zespole, umiejętność wyciągania wniosków, umiejętność prowadzenia dyskusji

Realizacja w zespołach wybranych technik pracy z grupą .

Uwagi:

PSzS

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)