Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka nauczania techniki dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym [12-PE-WIP-N2-3MNT] semestr letni 2015/2016
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka nauczania techniki dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym [12-PE-WIP-N2-3MNT]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
Ćwiczenia [C], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 69
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Leszek Żaba
Literatura:

Furmanek W.: Jutro Edukacji technicznej, Wyd. Uniw. Rzeszowskiego 2007,

Furmanek W., Walat W.: Zarys przewodnika metodycznego dla nauczycieli techniki, Rzeszów 1994, "Fosze"

Jakowicka M., Uździcki K.: Edukacja ogólnotechniczna na przełomie XX i XXI wieku, Kraków 2003, Oficyna Wydawnicza „Impuls”

Plomer A. L.: Do dzieła. (Papier, Masa papierowa, Drewno i korek, Tektura, Tworzywa sztuczne, Glina, Tkaniny …), Kielce 2006, Jedność

Barff U. Każde dziecko to potrafi, Warszawa 2004, Delta W-Z

Boczar T.: Energetyka wiatrowa. Aktualne możliwości wykorzystania, Gliwice 2007, PAK

Celejowa I.: Klucz do zdrowego żywienia, Warszawa 2001, Oficyna Wydawnicza „ABA”

Dąbrowski A., Praca technika w klasach I-III, Warszawa 1986, WSiP

Jastrzębska G.: Odnawialne źródła energii i pojazdy proekologiczne, Warszawa 2008, WNT

Madej J.: Ceramika w edukacji szkolnej – poradnik metodyczny dla nauczycieli, Kraków 2002, Oficyna Wydawnicza „Impuls”

Mrożkiewicz J., Kształcenie ogólnotechniczne w nauczaniu początkowym. Warszawa 1985, WsiP

Surygała J.: Wodór jako paliwo, Warszawa 2008, WNT

Odnawialne i niekonwencjonalne źródła energii. Poradnik (praca zbiorowa), Kraków 2008, Tarabonus Sp. Z.o.o.

Programy nauczania techniki w szkole podstawowej.

Zakres tematów:

1. Cele i zadania nauczania przedmiotu „technika”

2. Informacja techniczna oraz elementy kultury technicznej

(rysunek techniczny, język techniczny)

3. Materiałoznawstwo i technologia

4. Dom jako przykład środowiska technicznego człowieka,

o Elementy konstrukcyjne

o Instalacje

o Projektowanie wykończenia domu (mieszkania) z

wykorzystaniem różnych materiałów i uzasadnieniem ich

stosowania

5. Odnawialne źródła energii

6. Tok lekcyjny

7. Omówienie przykładowych zarejestrowanych jednostek

lekcyjnych z nauczania zintegrowanego z uwypukleniem treści

technicznych

8. Scenariusz lekcji

o Omówienie przykładowych konspektów lekcji

o Pisanie konspektów oraz wzorcowych prac

Metody dydaktyczne:

prezentacje

metoda projektów – przedstawienie konspektu z przeprowadzeniem symulacji lekcji razem z grupą zajęciową

Metody i kryteria oceniania:

ocena pracy pisemnej o objętości min. 8 stron pisanej czcionką 12 z dołączoną bibliografią oraz przygotowanej na jej podstawie prezentacji multimedialnej i przedstawienie jej na zajęciach.

ocena przygotowanego konspektu oraz przeprowadzonej symulacji lekcji.

Uwagi:

ZEWiWP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)