Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium (sem. 2) [06-PE-OP-S1-21.1] semestr letni 2015/2016
seminarium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium (sem. 2) [06-PE-OP-S1-21.1]
Zajęcia: semestr letni 2015/2016 [2015/2016L] (zakończony)
seminarium [S], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 0
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Beata Ecler-Nocoń
Literatura:

1. Babbie Earl, Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003

2. Gnitecki Janusz, Elementy metodologii badań w pedagogice hermeneutycznej, Wydawnictwo WSP im. T. Kotarbińskiego, Zielona Góra 1996

3. Kubinowski Dariusz, Jakościowe badania pedagogiczne, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2010

4. Łobocki Mieczysław, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000

5. Maszke Albert Wojciech, Metody i techniki badań pedagogicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2008

6. Miles Mathew B., Huberman A. Michael, Analiza danych jakościowych, przeł. Stanisław Zabielski, Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana, Białystok 2000

7. Metody badań jakościowych, t. 1 i 2, red. Norman K. Denzin, Yvonna S. Lincoln, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010

8.Nowak Stefan, Metodologia badań społecznych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007

9. Palka Stanisław, Metodologia. Badania. Praktyka Pedagogiczna, GWP, Gdańsk 2006

10. Pilch Tadeusz, Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo „Żak”, Warszawa 1995

Zakres tematów:

Semestr zimowy: Opracowanie narzędzi badawczych i przygotowanie do badań terenowych. Ewentualne modyfikacji w rozdziale teoretycznym. Wybór grupy do badań i terenu badań. Przeprowadzenie badań pilotażowych.

Semestr letni: Zbieranie danych w terenie. Analiza, interpretacja i opracowanie wyników badań. Charakterystyka wyników własnych badań ze względu na problemy badawcze.

Przygotowanie empirycznej części pracy zawierającej charakterystykę terenu badań, badanej próby, instytucji, dyskusję wyników analizy danych w odpowiedzi na pytania badawcze, wnioski z badań oraz aneksy.

Przygotowywanie wniosków z badań i formułowanie wypowiedzi na temat realizacji celów teoretycznych (poznawczych).

Przygotowanie projektów, programów, propozycji konkretnych działań w odpowiedzi na cel praktyczny własnych badań.

Przygotowanie i przedstawienie do oceny pierwszej wersji pracy magisterskiej.

Poprawianie i przygotowanie ostatecznej wersji pracy.

Metody dydaktyczne:

godziny kontaktowe- konsultacje indywidualne i grupowe

godziny terenowe - przeprowadzenie badań

praca własna studenta- analizowanie wyników badań i pisanie rozdziału empirycznego

Metody i kryteria oceniania:

jw.

- ocena pracy zgodnie z drukiem recenzji:

- ocena formalna

- ocena poprawności merytorycznej- ocena poprawności doboru źródeł

- ocena logiki układu treści

- ocena prezentacji wyników badań, trafności interpretacji, odwołań do analizy literatury oraz spójności interpretacji z problemami badawczymi

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)