Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Diagnoza w resocjalizacji 12-PE-RM-S2-DR
semestr letni 2015/2016
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Diagnoza w resocjalizacji 12-PE-RM-S2-DR
Zajęcia semestr letni 2015/2016 (2015/2016L) (zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ilona Fajfer-Kruczek
Literatura:

Obowiązkowa:

Jarosz E., Wysocka E.: Diagnoza psychopedagogiczna, podstawowe problemy i rozwiązania, Warszawa 2006

Jarosz E.: Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego, Katowice 2007

Pytka L., Pedagogika resocjalizacyjna, Warszawa 2008

Skałbania B.: Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, Kraków 2011

Wojnarska A. (red.): Diagnostyka resocjalizacyjna, Lublin 2011

Wysocka E.: Diagnoza w resocjalizacji, Warszawa 2008

Uzupełniająca:

Deptuła M. (red.): Diagnostyka i profilaktyka w teorii i praktyce pedagogicznej, Bydgoszcz 2006

Deptuła M. (red.): Diagnostyka, profilaktyka, socjoterapia w teorii i praktyce pedagogicznej, Bydgoszcz 2005

Niemierko B., Szmigiel M. (red.): Zastosowanie diagnozy edukacyjnej, Kraków 2015

Tomicka B. (red.): Profilaktyka i resocjalizacja w pracy szkoły, Warszawa 1973

Wysocka E.: Diagnostyka pedagogiczna, Kraków 2013

Zakres tematów:

Interdyscyplinarność procesu diagnostycznego w resocjalizacji

• Diagnoza w resocjalizacji – podstawowe założenia, modele i typy diagnozy

• Diagnoza zachowań adaptacyjnych - rodzaje zaburzeń w zachowaniu i typy niedostosowania społecznego – symptomy. Podstawowe narzędzia diagnostyczne – kwestinariusze – L.Pytki, T.M.Achenbacha, D.H.Stotta, i inne.

• Diagnoza warunków procesu resocjalizacji i weryfikacja efektów oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku rodzinnym, szkolnym i instytucjonalnym

Metody dydaktyczne:

- wykład

- wykład wspomagany prezentacją multimedialną

- analiza narzędzi diagnostycznych

- udział w warsztatach seminariach

- wizyty studyjne

Metody i kryteria oceniania:

Prawidłowe odpowiedzi udzielone na piśmie, potwierdzające znajomość treści wykładów oraz posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury obowiązkowej

5 punktów i mniej – ndst

6 punktów- dst

7 – 8 punktów – db

9 - 10 punktów bdb

Poprawa oceny ndst = egzamin poprawkowy

egzamin pisemny składający się z 10 pytań otwartych oraz zamkniętych,

czas trwania 45 min.,

informacja o uzyskanych ocenach – do 7 dni.

Obecność na zajęciach - j. w.

Uwagi:

RzEM

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.