Diagnoza w resocjalizacji 12-PE-RM-S2-DR
semestr letni 2015/2016
Wykład,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Diagnoza w resocjalizacji 12-PE-RM-S2-DR | |||
Zajęcia |
semestr letni 2015/2016 (2015/2016L)
(zakończony)
Wykład (W), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||
![]() |
Termin i miejsce: | (brak danych) | ||
Liczba osób w grupie: | 24 | |||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||
Prowadzący: | Ilona Fajfer-Kruczek | |||
Literatura: |
Obowiązkowa: Jarosz E., Wysocka E.: Diagnoza psychopedagogiczna, podstawowe problemy i rozwiązania, Warszawa 2006 Jarosz E.: Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego, Katowice 2007 Pytka L., Pedagogika resocjalizacyjna, Warszawa 2008 Skałbania B.: Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, Kraków 2011 Wojnarska A. (red.): Diagnostyka resocjalizacyjna, Lublin 2011 Wysocka E.: Diagnoza w resocjalizacji, Warszawa 2008 Uzupełniająca: Deptuła M. (red.): Diagnostyka i profilaktyka w teorii i praktyce pedagogicznej, Bydgoszcz 2006 Deptuła M. (red.): Diagnostyka, profilaktyka, socjoterapia w teorii i praktyce pedagogicznej, Bydgoszcz 2005 Niemierko B., Szmigiel M. (red.): Zastosowanie diagnozy edukacyjnej, Kraków 2015 Tomicka B. (red.): Profilaktyka i resocjalizacja w pracy szkoły, Warszawa 1973 Wysocka E.: Diagnostyka pedagogiczna, Kraków 2013 |
|||
Zakres tematów: |
Interdyscyplinarność procesu diagnostycznego w resocjalizacji • Diagnoza w resocjalizacji – podstawowe założenia, modele i typy diagnozy • Diagnoza zachowań adaptacyjnych - rodzaje zaburzeń w zachowaniu i typy niedostosowania społecznego – symptomy. Podstawowe narzędzia diagnostyczne – kwestinariusze – L.Pytki, T.M.Achenbacha, D.H.Stotta, i inne. • Diagnoza warunków procesu resocjalizacji i weryfikacja efektów oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku rodzinnym, szkolnym i instytucjonalnym |
|||
Metody dydaktyczne: |
- wykład - wykład wspomagany prezentacją multimedialną - analiza narzędzi diagnostycznych - udział w warsztatach seminariach - wizyty studyjne |
|||
Metody i kryteria oceniania: |
Prawidłowe odpowiedzi udzielone na piśmie, potwierdzające znajomość treści wykładów oraz posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury obowiązkowej 5 punktów i mniej – ndst 6 punktów- dst 7 – 8 punktów – db 9 - 10 punktów bdb Poprawa oceny ndst = egzamin poprawkowy egzamin pisemny składający się z 10 pytań otwartych oraz zamkniętych, czas trwania 45 min., informacja o uzyskanych ocenach – do 7 dni. Obecność na zajęciach - j. w. |
|||
Uwagi: |
RzEM |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.