Seminarium sem. 2 [06P-KO-NP-SEM2]
semestr letni 2015/2016
seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium sem. 2 [06P-KO-NP-SEM2] |
Zajęcia: |
semestr letni 2015/2016 [2015/2016L]
(zakończony)
seminarium [S], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Anna Kurzeja |
Literatura: |
Juszczyk S., "Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne". Katowice 2005. Juszczyk S., "Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne. Wydawnictwo UŚ, Katowice 2013. Nowak S. "Metodologia badań społecznych". Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2012. Łobocki M. "Metody i techniki badań pedagogicznych". Wyd. Impuls, Kraków, 2000. Łobocki M. "Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych". Wyd. Impuls, Kraków 2010. A. N. Oppenheim. "Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw". Wydawnictwo Zysk i Spółka. Poznań 2004. Pilch T., Bauman T., "Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe". Wydawnictwo Akademickie "Żak", 2001. Denzin N. K., "Metody badań jakościowych". Tom 1 i 2. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2009. Flick U., "Jakość w badaniach jakościowych". Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2011. Jemielniak D.: "Badania jakościowe. Podejścia i teorie". Tom 1. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2012. Urbaniak-Zając D., Kos. E.: "Badania jakościowe w pedagogice". Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2013. Yin Robert. Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie i metody. Wydawnictwo UJ. Kraków 2015. Ferguson G. A., Takane Y., "Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice". Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. Groblr A., "Metodologia nauk". Wyd. Znak, Kraków 2006. Brzeziński "Metodologia badan psychologicznych". Wydawnictwo Naukowe PWN [wiele wydań]. Shaughnessy J. J.; Zechmeister E.B.; Zechmeister J.S. "Metody badawcze w psychologii". Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2002. Krause A.; "Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej". Wyd. Impuls, Kraków 2011. |
Zakres tematów: |
Metody analizy wyników badań. Sposoby prezentacji wyników badań, zasady konstruowania wniosków i oceny przydatności praktycznej wyników badań. Omówienie wybranych pojęć z obszaru metodologii nauk Przygotowanie przez uczestników seminarium pełnej charakterystyki metodologicznej badań własnych. Wyczerpujące teoretyczne ujęcie zagadnienia badawczego podejmowanego w pracy. Oddanie pracy. |
Metody dydaktyczne: |
Grupowa dyskusja, rozmowa na tematy związane z problematyką metodologii badań pedagogicznych |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na seminariach.Analiza badań własnych. Oddanie pracy. |
Uwagi: |
2 sem. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.