Uniwersytet Ślaski w Katowicach - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Seminarium sem. 2 06P-KO-NP-SEM2
semestr letni 2015/2016
seminarium, grupa nr 3

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Seminarium sem. 2 06P-KO-NP-SEM2
Zajęcia semestr letni 2015/2016 (2015/2016L) (zakończony)
seminarium (S), grupa nr 3 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Adam Stankowski
Literatura:

Juszczyk S., "Badania ilościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne". Katowice 2005.

Juszczyk S., "Badania jakościowe w naukach społecznych. Szkice metodologiczne. Wydawnictwo UŚ, Katowice 2013.

Nowak S. "Metodologia badań społecznych". Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2012.

Łobocki M. "Metody i techniki badań pedagogicznych". Wyd. Impuls, Kraków, 2000.

Łobocki M. "Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych". Wyd. Impuls, Kraków 2010.

A. N. Oppenheim. "Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw". Wydawnictwo Zysk i Spółka. Poznań 2004.

Pilch T., Bauman T., "Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe". Wydawnictwo Akademickie "Żak", 2001.

Denzin N. K., "Metody badań jakościowych". Tom 1 i 2. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2009.

Flick U., "Jakość w badaniach jakościowych". Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2011.

Jemielniak D.: "Badania jakościowe. Podejścia i teorie". Tom 1. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2012.

Urbaniak-Zając D., Kos. E.: "Badania jakościowe w pedagogice". Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2013.

Yin Robert. Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie i metody. Wydawnictwo UJ. Kraków 2015.

Ferguson G. A., Takane Y., "Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice". Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009.

Groblr A., "Metodologia nauk". Wyd. Znak, Kraków 2006.

Brzeziński "Metodologia badan psychologicznych". Wydawnictwo Naukowe PWN [wiele wydań].

Shaughnessy J. J.; Zechmeister E.B.; Zechmeister J.S. "Metody badawcze w psychologii". Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2002.

Krause A.; "Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej". Wyd. Impuls, Kraków 2011.

Zakres tematów:

Metody analizy wyników badań.

Sposoby prezentacji wyników badań, zasady konstruowania wniosków i oceny przydatności praktycznej wyników badań.

Omówienie wybranych pojęć z obszaru metodologii nauk

Przygotowanie przez uczestników seminarium pełnej charakterystyki metodologicznej badań własnych.

Wyczerpujące teoretyczne ujęcie zagadnienia badawczego podejmowanego w pracy.

Oddanie pracy.

Metody dydaktyczne:

Grupowa dyskusja, rozmowa na tematy związane z problematyką metodologii badań pedagogicznych

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na seminariach.Analiza badań własnych. Oddanie pracy.

Uwagi:

2 sem.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.